![]() |
Werken in Frankrijk
Haai,
Ik ga nu naar het tweede jaar van mbo helpende zorg en welzijn. Ik wil wel graag dit jaar afmaken, maar ik heb het gewone leven eiggenlijk wel gehad. Dus ik zou graag voor een jaar of een paar maanden naar Frankrijk gaan om te gaan werken. In Disney! Daar is veel vraag naar. Iemand nog ideen hoe ik dat het beste kan aanpakken? Of iemand die ervaring er mee heeft? |
Hoe weet je dat er veel vraag naar is?
|
Nou, bel ze op en vraag het. (Y)
|
Veel vraag naar? Met de werkeloosheidcijfers van Frankrijk moet je wel heel speciaal zijn willen ze iemand uit Nederland importeren om daar te gaan werken.
Sowieso is het verschrikkelijk kutwerk, maar als je het dan zo nodig wilt doen zou ik je aanraden om lekker bij de efteling te solliciteren. En hoe goed is je frans? |
Ik ga toevallig 3 x per jaar naar Disney op vakantie, ze kennen me daar en ik vraag regelmatig dingen over werk. Ze zeggen dat ze veel te kort mensen hebben dus jaa dat weet ik ;p
Ik zit er aan te denken om dit jaar naast me gewoone opleiding nog een taalcursus frans erbij te nemen voor de zekerheid. |
Als je denkt dat er veel vraag naar is, dan solliciteer je toch? Ik denk niet dat je veel zult verdienen, dus wellicht kun je beter ook nog wat spaargeld opzij zetten.
En uiteraard moet je vloeiend Frans kunnen spreken. |
Citaat:
Citaat:
Ik zou het nog eens goed overwegen als ik jou was. En eerst even die MBO afmaken voordat je aan dit soort strapatsen gaat denken. |
Citaat:
|
Nee, ik ga niet voor het geld heen, maar voor de ervaring. Je zit in een soort appartement met andere mensen die daar ook werken en de huur is niet gigantisch. Dus het is meer omdat ik het leuk vind daar te werken dan echt voor het geld/
|
Voor bepaalde baantjes bij Disney halen ze jongeren uit het buitenland. In Nederland, Duitsland enzo, kun je in je eigen land een sollicitatie doen. Heb ik gehoord.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |