![]() |
welk pakket binnenhuis architectuur
Ik wil graag binnenhuis architect worden maar ik weet niet welk vakken pakket ik Dan moet hebBen een kan iemand me daarmee helpen??
|
Dat heet tegenwoordig interieurarchitect.
Als je de beschermde titel interieurarchitect wilt voeren moet je ingeschreven worden in het architectenregister. Hiervoor moet je de "master" interieurarchitectuur volgen. De meest logische vooropleiding is daarvoor de bachelor interieurarchitectuur en volgens mij zijn daar geen serieus te nemen vereisten voor. Gewoon je havo-diploma halen. Het lijtk me handig als je een beetje goed bent in wiskunde en wat ruimtelijk inzicht hebt. Maar een vereiste is het geloof ik niet. |
Ik weet niet welk niveau je hebt, maar laat je niet afschrikken door de reactie hierboven, op mbo niveau zijn ook opleidingen die eigenlijk hetzelfde inhouden. Wiskunde is naar mijn mening niet zo belangrijk, ruimtelijk inzicht valt ook wel mee. Je moet wel iemand zijn die goed kan plannen etc. omdat je bij interieur architect ook vaak in een leidinggevende functie terecht komt.
|
Afschrikken? :D het is niet eens een universitaire studie :D
|
Ik ken twee mensen die beide interieurarchitect willen worden. De een is bouwkunde gaan doen en de ander is naar de kunstacademie gegaan.
Voor bouwkunde heb je geloof ik wiskunde en natuurkunde nodig en voor de kunstacademie maakt je vakkenpakket volgens mij niet zo heel veel uit. |
Ik gok erop dat je via een master bij bouwkunde binnenhuisarchitect kunt worden. Correct me if I'm wrong..
|
Citaat:
Citaat:
|
Voor de master interieurarchitectuur moet je naar de kunstacademie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |