![]() |
Andere Processor = ander Mobo?
Ik wil mn compu sneller maken door een andere processor dr in te doen, maar moetik daarbij meteen een ander Mobo kopen?
Ik heb nl een bak van ongeveer 3 jaar oud, met een Celeron 466 en als mobo 'MS-6163VA ATX mainboard with VIA chipset' met 256Mb SDRAM En als ik een ander mobo moet, kan ik dr dan nog 1 kopen die SDRAM pakt? want ik heb nl pas geleden mn geheugen een boost gegeven, en om dat nou weer weg te kunnen smijten oid, vind ik zonde vh geld.. Als ik et ga upgraden wil ik toch wel graag iets 'nieuws', (iets van 1GhZ ofsow..ds wel ff genoeg) maar mn RAM wil ik tochwel graag houden..(als dat echt onmogelijk is dan heb ik pech natuurlijk, maar ik vinnet zonde, want dan moett ik nl weer allemaal DDRAM oid gaan kopen en das gloofik duurder..) |
Ja, je hebt een ander moederboard nodig, ik geloof dat een Celeron 466 een Slot In is en de meeste (alle) CPU's boven de 1GHZ moeten in Sockets.
De meeste MB's voor een CPU van 1GHZ gebruiken nog SDRAM, dus je hoeft geen nieuw geheugen te kopen. |
als je 133MHZ SRDAM hebt moet je zoeken naar een mobo doe nog wel SDRAM ondersteunt maar dat is met 1GHZ niet een groot probleem.
als je 100MHZ geheugen hebt moet je wel upgraden |
Het verschill tussen 100 en 133 mhz geheugen merk je dus echt niet. Als ik jouw was zouk alleen nadere mobo en cpu kopen.
Waaromw il je perse intel ? P3 1000mhz stelt echt niks voor hoor :) Waarom nei tgewoon een leuke Amd setje ? |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens: mocht je dat al gaan doen, ik (lees: m'n moeder :P) heb wel interesse in dat bord + CPU + evt. geheugen. |
Citaat:
en als je dan tch voor wat meer snelheid wil gaan, waarom dan AMD?? intel is op het moment gewoon sneller :p -de postbode- |
Jij "MOET" gewoon een ECS K7S5A kopen. :) Dit snelle, stabiele en goedkope moederbord slikt zowel SDRAM als DDR SDRAM.
In dit moederbord kunnen 2 DDR DIMMS en 2 gewone DIMMS, die je overigens niet door elkaar kunt gebruiken. Je zou in de toekomst dus eventueel alsnog over kunnen stappen op DDR geheugen. Bij Digiworld ben je voor een mobo + CPU nog geen €200 kwijt. 2091000006 ECS M/B K7S5A + LAN Socket A 64,98 2014010003 AMD Athlon XP-1800+ 1533Mhz 98,98 2030000003 Cooler Master DP5-6I31C Socket 370/S-A 2,2Ghz 8,95 Totaal: 172,91 Misschien dat je videokaart een beetje achter de boel aan hobbelt, maar dat terzijde. :) |
Citaat:
|
Citaat:
der bestaan convertors van slot 1 naar socket 370 |
Citaat:
133Mhz geheugen op 100 busclock lukt wel, dit kan je met sommigge moederboarden nog boosten naar 133, en idd. DAT verschil merk je dus niet 100Mhz op 133 busclock gegarandeerd wel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als jij een 133FSB-plank/processor hebt en PC100 geheugen, heb je gewoon een zwaar probleem; want dat gaat niet goed. PC133 geheugen op een 100FSB-plank/moederbord gaat wel prima. |
Citaat:
omgekeerd, pc133 op pc100 bus merk je 't verschil met pc100 mem niet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |