![]() |
Vaginisme
Hey allemaal,
ik vraag me af of ik vaginisme heb want vorige week wou ik seks met een jongen en zijn penis wou er niet in.. |
Heb je zelf het gevoel gehad dat je helemaal verkrampte? Of denk je dat zijn penis te dik is?
|
Dat zal vast wel meevallen. Waarschijnlijk was je gewoon wat gespannen, dan lukt het ook niet. Volgende keer gewoon wat meer ontspannen zijn. Laat het gebeuren, leg er niet teveel druk op.
|
Bij vaginisme krijg je nog niet één vinger erin, en is een tampon ook drama. Je had het waarschijnlijk eerder gemerkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja die kans is er maar de kans is veel groter dat je net als heel veel vrouwen gespannen was en gewoon rustig moet blijven proberen.
|
Was het je eerste keer of heb je vaker seks gehad?
Was je gespannen? |
Lijkt mij eerder dat je erg gespannen was indd. Hebben veel meiden/vrouwen last van de eerste paar keren. Ik kan als man zijnde weinig tips er over geven, alleen: Ontspan je, dan moet het lukken.
|
Hebben jullie het wel een beetje opgebouwd? Of was het broek uit, benen wijd en rampetampen? (om het een beetje subtiel te zeggen....) Mss voortaan wat langer voorspel zo dat jij ook opgewonden en nat wordt.
|
Citaat:
|
hoi kan ook zijn dat je niet ontspannen was en heel zenuwachtig
|
Het is heel normaal dat het de eerste keer/paar keren niet (zo goed) lukt. Maak je daar nou maar geen zorgen over. Iedere vagina is groot genoeg voor een penis en vaginisme komt zeer weinig voor, en zoals Lusi zegt, dan krijg je er bijvoorbeeld ook geen vinger of tampon in. (en zelfs als je die er niet in krijgt, is de diagnose nog niet gesteld)
Probeer genoeg voorspel te doen voordat hij zijn penis in je probeert te stoppen, zodat je nat genoeg bent. Als je teveel nadenkt, probeer dan actief te ontspannen. Misschien helpt het om in te ademen en dan uit te ademen op het moment dat de penis in je (probeert te) komt (komen). En verder: maak je er vooral niet zo druk over. Het lukt vanzelf een keer en je maakt het zelf waarschijnlijk veel groter/belangrijker/vreemder/vervelender dan het eigenlijk is! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |