![]() |
als christen een relatie(help.me)!!
.
|
We zijn er ook nu al zeker van dat we bij elkaar zullen blijven
|
Bedoelen ze daarmee dat jullie niet mogen batsen of is het ook al verboden om samen te gaan fietsen en een ijsje te eten e.d.? En hoe oud zijn jullie?
|
Er is helemaal niets op tegen om (als christen) voor je 18e een relatie te hebben! Ik vind dit een behoorlijk vreemde regel.
Wanneer jullie er echt voor willen gaan zou je het in de kerk geheim kunnen houden tot jullie 18 zijn (niet ideaal, maar wel mogelijk). Of je kunt eens met een (jeugd)ouderling in gesprek gaan en vragen waar deze regel uit voortkomt. Laat je in elk geval niet door deze regel tegenhouden om een relatie met haar aan te gaan. Of dat "mag" is iets tussen jullie twee en God, niet iets waar de kerk zich mee hoeft te bemoeien. |
Er mag zoveel niet van de kerk. Gewoon negeren en stiekem ballen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Wait, what...? Is dat een nieuwe regel?
|
De regel dat je volwassen moet zijn om een relatie te beginnen is sowieso al ouder dan ik ben dus nieuw is hij niet.
Ik liep er ook tegenaan toen ik nog christelijk was. En ik ben toch een relatie begonnen. Dit heeft heel veel gezeur en gedoe meegebracht, ik werd op andere vlakken ook niet met vertrouwd omdat ik de regels van de kerk aan mijn laars lapte. Ik denk dat jullie het beste weten wat voor consequenties een relatie met zich meebrengt en je zult zelf moeten afwegen wat jij belangrijker vindt, de kerk en geen gedoe of een relatie met gedoe. |
Beter zweer je het geloof af, en ga je je eigen weg i.p.v je te laten voorschrijven door de kerk wat wel en niet mag. Het is jouw eigen leven immers.
|
Maar Lumpie, jij schrijft nu ook voor wat hij wel en niet mag.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind het overigens wel een redelijk verontrustend verhaal dat de kerk blijkbaar voorschrijft dat je geen relatie mag hebben voordat je 18 bent. Lijkt me niet echt gezond. |
Kerken schrijven al eeuwenlang voor wat hun volgelingen moeten doen en nalaten, wat ze wel en niet mogen eten, hoe ze zich moeten kleden en met wat ze anderdsdenkenden en ongelovigen moeten doen.
|
Je er niets van aantrekken een een relatie nemen. Voor onderbouwing: zie Elin.
|
In wat voor kerk zit je dan? In de kerk waar ik zit zijn relaties namelijk gewoon toegestaan. Persoonlijk vind ik het best een rare regel dat ze je verbieden om een relatie te hebben. Als je echt niet graag de regels van de kerk aan je laars wil lappen zou ik ook even met je ouders praten. Wie weet hebben zij wel een hele andere mening. En de kerk trapt je er echt niet uit.
|
Citaat:
OT: Welke kerk zitten jullie? |
Vroeger waren mensen al getrouwd voor hun 18e. Dat jouw kerk dit nu voorschrijft is niet gebaseerd op de bijbel of oude geloofsregels, maar op wat zij zelf goed vinden voor hun volgelingen. Of jij het hier mee eens bent, moet je zelf weten. Sowieso zijn de meeste geloofsregels nogal arbitrair.
|
Lekker city life als je neit een eens relatie mag.
|
The church curses curiousity
It's all confiction Sex is not the enemy True love is like gold There's not enough to go around And then there's God But doesn't God love everone? Give me a choice Give me a change to turn the key And find my voice That sex is not the enemy |
Waarheden. Wellicht kan je die kerk meteen laten vallen? 2 vliegen in 1 klap.
|
Vreemde regel dat je geen relatie aan mag gaan voor je 18e. Heb hier nog nooit van gehoord in de kerken waar ik kwam. :)
Maria was een jaar of 13 toen ze zwanger werd. :o |
Die regel heeft geen enkele theologische/geloofsondergrond. Dus je kiest, of voor die kerk en je wacht nog even of je gaat toch een relatie aan en zet je geloofsleven zonder kerk of bij een andere kerk voort.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |