![]() |
Documentaires
Hey,
Ik houd erg van documentaires, de meest recente die ik heb gekeken waren over: - Wiet en zijn gedoogdheid/censuur - De zwaarst bewaakste gevangenissen uit Amerika - Een documentaire over het leven van de rapper Tupac Deel hier de documentaires die je hebt gekeken en welke je iemand zou adviseren om te kijken. Groeten, M. |
Dit past beter of Film, Tv en Radio, ik verplaats het even :)
|
Citaat:
|
Hier gaat er ook geregeld eentje in de DVD-speler.
De laatste paar die ik gezien heb zijn: - Searching for Sugar Man; heerlijke muziekdocu - Earthlings; meest lugubere docu ooit. Alleen kijken als je een sterke maag hebt - Sound City; Muziekdocu over één van de bekendste voormalige muziekstudio's |
Als je dan toch docu's gaat tippen lijkt het me handiger dat je de naam van de desbetreffende documentaire erbij vermeld naast waar het over gaat.
|
National Geographic is heel intressant, genoeg docu's om te kijken !
|
Prison Break is een heel spannende en intressante documontaire !
In de documontaire valt er nog heel veel te leren, zeker om aan te raden ! PS: National Geographic en Discovery channel zijn heel intressante kanalen, genoeg docu's om te kijken ! |
@WolterB: is Earthlings die vegadocu over nare dingen die met dieren gebeuren?
|
Citaat:
|
De regels van Matthijs, korte samenvatting:
In 'De regels van Matthijs' filmt regisseur Marc Schmidt zijn jeugdvriend Matthijs, die als autist wanhopig orde in de chaos om hem heen probeert te scheppen. Mensen zijn onvoorspelbaar en onbetrouwbaar, ze houden zich niet aan de logica van zijn denken. Matthijs neemt ieder gesprek dat hij voert op en archiveert het, de archieven reiken tot het plafond. Als de woningbouwvereniging hem uit zijn woning dreigt te zetten, ziet Matthijs zelfmoord als enige uitweg. Die docu heeft erg veel indruk op me achter gelaten misschien omdat ik zelf ook een lichte vorm van autisme heb. Het is misschien niet zo snel iets wat je zou bekijken, maar toch zijn er erg veel mensen die een vorm van autisme hebben in Nederland. Hierin laten ze zien hoe gecompliceerd het brein van een autist wel niet kan zijn en dat geeft echt een fascinerend beeld. |
Citaat:
Dankje voor het delen. |
Citaat:
Wat betreft de tweede wereldoorlog en alles wat zich daaromheen afspeelt is "world at war" trouwens een aanrader. Die herkauwde gekleurde beelden die nat geo onlangs uit heeft gezonden zijn eigenlijk maar weinig interessant in vergelijking. |
Gisteren lieten ze een heel interessante documentaire zien op Ned2 ... 'Searching for Sugar Man'
http://www.youtube.com/watch?v=ugmovYmXLi8 |
|
Ik heb onlangs ''life in a day'' gezien, valt gewoon op youtube te zien.
Iedereen die er aan meedeed filmde een dag in zijn/haar leven zodat je kan evenaren hoe andere mensen leven, een soort tijdcapsule, mooie documentaire. |
Oef, ik zou niet weten waar te beginnen met tips... Kijk vooral ook eens naar de documentaires van de Albert en David Maysles of naar die van Frederick Wiseman, en natuurlijk naar die van Heddy Honigmann (y)
|
Bekijk eens de youtube pagina van VICE zij hebben altijd wel goede documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07. |