![]() |
Cum laude slagen
Hallo iedereen,
Ik zit nu in mijn 5e jaar van het VWO en ben van plan om voor mijn eind examens cum laude te slagen, zodat ik niet mee hoef te doen met de loting voor geneeskunde. Ik vroeg me af hoe zwaar het is om cum laude te slagen en wat voor voorbereidingen jullie hebben gedaan. En of jullie nog enige tips hebben voor mensen die, zoals ik, ook cum laude willen slagen. Met vriendelijke groeten, Shenron ;) |
Heb je nu al goede cijfers? Zo moeilijk is het ongeveer.
|
Het is ongeveer vierentwintig zwaar. Wat verwacht je nou voor tips buiten "doe goed je best"? :D
|
Tips? Leer goed. Voor intelligente mensen is cum laude slagen een eitje.
|
Je niet te veel laten beïnvloeden door klasgenoten die niet tot het uiterste gaan. En een vleugje intelligentie.
|
Citaat:
|
Huh waarom? Wat is het verband tussen motivatie en studiekeuze dan?
|
Citaat:
OT: Hard je best doen, in de 6e klas veel oefenexamens maken wil ook wel helpen. Met motivatie en intelligentie kom je er wel! |
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Alsof je op wonderbaarlijke wijze motivatie krijgt doordat de studie die je wilt gaan doen een loting kent :d
|
Citaat:
|
Heel leuk voor die vriend, maar het heeft niets te maken met motivatie vanwege de studiekeuze. Maar goed, wordt een semantische discussie zo, laat maar zitten.
|
Citaat:
|
geen bier drinken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zal niet voor iedereen opgaan, maar als je het echt wilt, dan kun je het ook. |
Natuurlijk kan dat ook. En dat heeft weinig met "echt willen" te maken maar met gewoon erg slim zijn/goed zijn in het halen van hoge punten op school :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt ook iets minder slim zijn en wel willen leren en hoge cijfers halen, dan kun je cum laude slagen. Eruit gaande dat TS waarschijnlijk optie 2 is (omdat TS het anders niet zou vragen).... |
Wout je hebt gelijk. Ben niet zo slim dat ik zonder moeite cum laude slaag xD. Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga maar eens diehard mijn best doen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |