![]() |
Serieseizoen 2013/2014
Het nieuwe serie-seizoen staat weer voor de deur! Welke series ga jij weer volgen of volg je al, welke nieuwe series kijk je naar uit en wat heeft voor jou vorig jaar afgedaan?
Deel hier je meningen, tips, etc! |
Ik wacht nog steeds op Glee, Greys Anatomy en Vampire Diaries. Die laatste ben ik aan het herkijken om de tijd te overlappen :o
Ik heb nog een heleboel nieuwe series staan, maar om een of andere reden geen zin om ze te gaan volgen. Komt vast nog wel. Wil eigenlijk gaan beginnen met Heroes, maar kan me er nog niet toe zetten. |
Heroes hoef je maar 2-3 seizoenen van te kijken, daarna werd het net als dexter compleet verneukt (Y)
Ik kijk nu hell on wheels en ondanks dat het eigenlijk best wel een slechte serie is is het net leuk genoeg om te blijven volgen. Verder wacht ik op de nieuwe Boardwalk Empire. |
Ik kan het tegenwoordig bijna niet eens meer bijhouden allemaal :o Komt steeds meer op de markt, en het wordt er allemaal niet echt beter op. Daarom ben ik mijn aandacht steeds meer naar Britse panelshows gaan verplaatsen, want de geďmproviseerde elementen houden de boel wel vers en origineel :p
Wat ik nog kijk uit voorgaande jaren: 2 Broke Girls, American Dad, Anger Management, Bones, CSI, Criminal Minds, Community, Episodes, Falling Skies, Family Guy, Game of Thrones, Hawai Five-0, Homeland, Last Man Standing, Mike and Molly, NCIS, NCIS LA, New Girl, Nikita, Person of Interest en White Collar. Volgens mij ben ik nog niet eens aan iets nieuws van afgelopen TV-seizoen toegekomen :D Laat staan dat ik naar het nieuwe gekeken heb. |
Ik wacht op White Collar, New Girl, 1600 Penn, Bunheads, Cougar Town, Downton Abbey, Girls, Glee, Hart of Dixie, Modern Family, Once Upon a Time, Parenthood, Smash, The Carrie Diaries en The Vampire Diaries.
En ik keek (of kijk nog steeds) afgelopen seizoen Dexter, Pretty Little Liars, Switched at Birth, Game of Thrones, Perception, True Blood en The Fosters. |
1600 Penn kan je dan lang op gaan wachten, volgens mij :D
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe NCIS zich staande gaat houden. Het is nu al een aantal jaar op rij de best bekeken (gescripte) serie in de US, maar met het vertrek van Cote de Pablo kon daar wel eens verandering in komen :o |
NCIS is nu ook al een aantal jaar de meest belachelijk slechte serie die er draait.
|
Nee. Bij verre niet.
|
|
O ja, want als het op computer-gedoe aankomt gedraagt de rest van TV-land zich wel altijd realistisch :D
Sorry, maar nee :p Kwalitatief steekt NCIS nog vrij boven de middelmaat van huidige tv-standaarden uit, wat geen slechte prestatie is voor een show die al 10 jaar draait. Dat jij het dan niet leuk vindt is een ander verhaal :p |
Citaat:
Citaat:
|
Dus is het geen goed argument om één specifieke serie daar wel op af te serveren, laat staan een fragment van 1 minuut op 230+ afleveringen, en de rest niet :D
En kwalitatief zit het prima in elkaar. Er wordt voldoende moeite in de scripts en productie gestoken en de acteerprestaties zin prima, op niveau dat vaak een slag hoger ligt dan een boel anderen netwerk-series. Dat gebeurde al vanaf dag één en heeft niets met populariteit/speelduur te maken. Ten opzichte van iets als CSI - wat qua productie het ook netjes doet - zijn de scripts en uitwerking van personages tegenwoordig merkbaar beter. Person of Interest zit ook all-round op een hoger niveau. Als het jou verder niet kan boeien, prima, maar verkondig het niet als een algemeen gegeven. Ik vind Game of Thrones niet zo geweldig en van Breaking Bad snap ik de populariteit ook niet, maar ik ga niet zeggen dat kwalitatief bagger is want dat is het niet. Ik vind Nikita dan weer erg vermakelijk, maar dat zit wel duidelijk nogal middelmatig, soms redelijk slecht, in elkaar. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ah, oké :D Ik had nog niet het genoegen gehad met jou te discussiëren, maar ik begrijp nu waarom het als verspeelde moeite wordt gezien :p Laat maar zitten dan (y)
|
Citaat:
Overigens denk ik dat de populariteit van series als Dexter en Breaking Bad komt vanwege het morele kompas dat de protagonisten hanteren; het daagt de kijker uit na te denken over de acties, redenen en gevolgen zonder een vervelend moraliserend vingertje. |
Als het de moeite niet waard is, steek ik er ook geen tijd in :o
|
Citaat:
|
Ik kan NCIS prima waarderen, hoogstaand? Nee, misschien niet. Leuk genoeg om me niet te vervelen? Absoluut. Ik volg het niet religieus, maar laat het wel staan tijdens het zappen.
|
Mijn ouders kijken NCIS en ik ga niet dood als ik een keer mee kijk als ik daar ben, maar zelf zou ik het nooit opzetten.
Ik wacht op Homeland en GoT4. En ik zag dat Touch2 bezig was maar gezien 2BE de programmatie slecht had doorgegeven, heeft Telenet niet goed kunnen opnemen en kwam ik er na 3 afleveringen achter dat het laatste kwartier er nooit op stond, dus daar hoef ik ook nog niet naar te kijken. Eigenlijk ben ik niet op de hoogte wanneer iets uitkomt, er zijn maar weinig series die mij echt kunnen blijven boeien zodat ik ze ook blijf volgen. Meestal begin ik er niet eens aan. |
Citaat:
Maar dat is het punt. JIJ vindt het niet interessant. Dat maakt het niet per definitie een slechte serie. Waar iemand zich mee kan identificeren staat los van de kwaliteit van datgene. In feite heeft een serie twee doelen: geld binnenharken voor het netwerk, en de kijkers vermaken. Het doet beiden in grote mate. Als product is het dus goed. Dan is er nog subjectieve kwaliteit, en objectieve kwaliteit. Als je een serie niet leuk vindt, zal je dat op die subjectieve kwaliteiten - zoals wat je er niet aan boeit - afserveren. Prima. Maar maak er niet van dat de objectief kwaliteit 'pure bagger' is of 'belachelijk slechtste serie' van, want daar zijn tal van andere kandidaten voor die het echt nog een stuk slechter in elkaar zitten, ongeacht hoe die verder subjectief ontvangen worden. 95 procent van tv, film en de boeken is 'voor de simpele consument', terwijl in feite de massaconsument niet per definitie simpel is, maar iets simpels wil ter afleiding. Het probleem wat hier ontstaat is dat mensen die zichzelf achten daarboven te staan en enkel 'kwalitatief' kijkt, aan dat eenvoudige gegeven voorbij gaat. Maar dat is een issue dat op elk vlak in de samenleving wel terug komt, omdat iedereen zijn persoonlijke interesse als maatstaf voor kwaliteit hanteert :o |
Ik volg niet zoveel series. The Mentalist vond ik altijd wel de moeite waard, maar dat had ik altijd een beetje random gekeken dus daar ben ik maar weer helemaal aan het begin gestart.
Dus ik wacht alleen op het nieuwe seizoen van Korra, omdat ik heel benieuwd ben hoe het verhaal verder gaat. |
Glee moet weer komen, Nikita opnieuw, Bones en CSI volg ik weer.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
:D :facepalm:
Derhalve: Citaat:
|
Sterk (Y) Typische NCIS-kijker.
|
Hoe lang wil je dan doorgaan met welles-nietusen? :D(n)
|
Niet. Ik hoopte op enige onderbouwing van z'n standpunten. Helaas lijkt dat te lastig te zijn, wat niet geheel een verrassing is als je een dergelijke serie moet verdedigen.
|
Ik volg op dit moment alleen Dexter en wil Under the Dome gaan kijken. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat me te wachten staat :confused:
|
Breaking Bad is al bezig, dat volg ik. Verder niks.
|
Ik volg Under the Dome en het is erg slecht. :(
|
Person of Interest en Haven zijn weer begonnen *o*
|
Ik ga weer een hele zooi vergetelijke netwerk-meuk kijken, denk ik. In ieder geval tot Hannibal weer terug is.
Tja, Breaking Bad loopt af. Wat moet je dan. |
Ik volg op het moment alleen GoT en Boardwalk Empire.
|
Futurama ben ik aan het opnemen.
|
En Homeland, 7 oktober <3
|
Ik volg GoT en boardwalk empire. Vandaag heb ik de eerste aflevering van black is the new orange gekeken en dat beviel ook wel.
|
Heb Boardwalk Empire een keer geprobeerd, was niet slecht, maar het greep me nog niet gelijk. Misschien ga ik dat toch weer eens proberen.
Heel misschien ga ik Breaking Bad nog eens doen, maar dat vond ik na s2 een beetje meer van hetzelfde worden. Op dit moment wacht ik qua lopende series alleen in spanning op GoT s4. En, ook al komt ie niet, een Friends-reünie. |
The walking dead seizoen 4 :D
|
Breaking Bad spoilers:
Spoiler
En nu? Misschien toch 'ns aan The Wire beginnen, of GoT weer oppakken. |
Citaat:
|
Ohja, homeland was ook weer begonnen maar die serie begon me het afgelopen seizoen al op m'n zenuwen te werken en de eerste aflevering van het nieuwe seizoen illustreerde alvast dat er weinig inhoudelijks ging veranderen. Vanavond aflevering 2 een kansje geven en wellicht volgende week nog aflevering 3, anders moet ik weer op zoek naar een vervanger.
|
|
Ik ben begonnen met The Originals, een spinoff van The Vampire Diaries. Best goed tot nu toe (Y)
En ik ben inmiddels toch begonnen met Heroes en ik vind het gaaf. Zit nu in seizoen 2, dus ik benieuwd of het zo sterk kan blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Series die deze maand zijn en/of worden uitgezonden:
Dinsdag
|
Citaat:
OT: Agents of SHIELD is wel vermakelijk maar wat zitten daar een paar slechte acteurs tussen, om te janken. Ik hoop dat ze dood gaan. Verder lees ik her en der dat Sleepy Hollow voor een onzinserie schijnbaar best grappig is; dus dat ga ik ook maar eens bekijken. |
Ik heb trouwens net het eerste seizoen van new girl gekeken. Dat is ook leuk <3
|
Ik zie dat ik zelf nog niet gereageerd had, dus laat ik dat ook maar eens doen :o
Dit jaar ga ik proberen geen nieuwe series meer te starten tot er minstens een paar andere stoppen, meeste kijk ik al in het weekend of spaar ik op. Maandag: Revenge (seizoen 3) The Simpsons (seizoen 25) Dinsdag: How I Met Your Mother (seizoen 9) 2 Broke Girls (seizoen 3) Woensdag: Person of Interest (seizoen 3) New Girl (seizoen 3) Supernatural (seizoen 9) Donderdag: Arrow (seizoen 2) Revolution (seizoen 2) South Park (seizoen 17) Vrijdag: The Big Bang Theory (seizoen 7) Zaterdag: Haven (seizoen 4) Grimm (seizoen 3) Series die in de zomermaanden worden uitgezonden staan hier dus niet tussen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |