![]() |
Kan je nog van studie veranderen na 2 september?
Ik ben dus aan een opleiding begonnen aan de TU Delft (technische natuurkunde). Helaas blijkt deze opleiding enorm tegen te vallen, ik had er ook niet echt over nagedacht. Ik zou liever geschiedenis gaan doen. Is het nog mogelijk om over te stappen naar een studie op een andere universiteit, bijvoorbeeld het Erasmus of Universiteit Leiden? Alvast bedankt.
|
Bel de universiteit een vraag het na! Via de gewone inschrijving kom je niet meer binnen, maar je hebt nu nog niet veel gemist dus het zou in theorie nog wel moeten kunnen. Gewoon de telefoon pakken en er achteraan gaan.
|
Ok, dat zal ik dan ff moeten doen. Wanneer denk je dat ik dit uiterlijk kan doen? Ik wil nog wel ff de komende week kijken of het beter gaat.
|
Zo snel mogelijk is natuurlijk het beste, dan heb je nog het minste gemist bij je nieuwe opleiding.
Maar als je nu al (wanneer ben je begonnen, was dit je eerste dag?) weet dat Technische Natuurkunde niet jouw ding is, tsja... Elke opleiding heeft vakken die je niet leuk zult vinden, maar als je al zo snel denkt dat de hele opleiding niet leuk is vraag ik me af hoeveel zin het heeft te blijven. Ik zou niet te lang wachten, paar dagen kan wel, maar niet veel langer, want dat maakt het waarschijnlijk lastiger om over te stappen. |
Bedankt voor het antwoord. Het was m'n eerste dag en het vak dat we kregen (Mechanica, Golven en Optica) viel erg tegen. Maar dat vak is representatief voor wat we de rest van de opleiding ook krijgen. Verder krijgen we nog puur wiskundevakken, waar ik al helemaal geen zin in heb.
|
http://images.starcraftmazter.net/4c...aha_oh_wow.jpg
Bizar dat je na een paar uurtjes al weet dat dit het niet is. :facepalm: Als je er van overtuigd bent dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, is het idd een kwestie van nu de telefoon in klimmen en zo snel mogelijk de unviersiteit vragen mee te werken. |
Haha, je hebt natuurkunde gekozen, maar je hebt geen zin in wiskunde? Hoe lang heb je precies nagedacht over je studiekeuze?
|
Nouja, op de middelbare vond ik wiskunde niet echt geweldig, maar ik haatte het ook niet. Natuurkunde vond ik leuk. Ik was ook best goed in beide vakken (gemiddeld 8 voor wiskunde en 9 voor natuurkune). Ik dacht dat ik de wiskunde wel kon tolereren, maar na vandaag heb ik het gevoel dat ik het nooit 3 jaar ga uithouden.
|
Ah, ik ben nu aan het promoveren in de natuurkunde en ik ben geslaagd met een 6 voor wiskunde en een 7 voor natuurkunde. Ik vond de wiskunde nooit echt interessant, maar als je het echt vervelend vindt om te doen moet je inderdaad geen natuurkunde gaan studeren. Dat gezegd hebbende heb je met een diploma natuurkunde een stuk meer opties dan met een geschiedeniscursus, en de meeste van die opties hebben niet zo veel met wiskunde te maken.
|
En hoe ging het bij jou in het begin? Had je meteen het gevoel dat het de juiste studiekeuze was?
|
Mwoa, ik heb vrij willekeurig een studie gekozen. Wiskunde ging in het begin wat lastig, maar nadat ik mijn studietempo wat verhoogde ging het wel. Practica vond ik niet zo veel aan, dus ben ik de theoretische kant op gegaan, wat ik wel leuk vind. Uiteindelijk op mijn gemakje in 7,5 jaar afgestudeerd. Maar nogmaals, als je wiskunde echt vervelend vindt zul je iets anders moeten zoeken. Ik raad je dan wel af om geschiedenis te gaan doen - een leuke baan na je studie vinden moet m.i. bij je studiekeuze ook wel een rol spelen. De wat minder "harde" bètastudies zoals bijvoorbeeld werktuigbouwkunde hebben een stuk minder wiskunde en daar is prima werk mee te vinden.
|
Ok, gister dus een mailtje gehad van Leiden. Ze zijn ''bereid mijn verzoek te honoreren''. Moet dus snel de knoop doorhakken.
|
Nou, kiezen dan! Wil je nog jaren door met Natuurkunde en daar later een baan in krijgen? Of wil je een totaal andere weg inslaan. De keuze is aan jou, maar je zult z.s.m. moeten beslissen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |