Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zoenen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1882844)

Anoniemeboy 07-09-2013 18:48

Zoenen?

Heey,

Ik ben 14 jaar en heb nog nooit gezoend.......
Ik ben een paar dagen terug met vrienden naar een 12 plus party geweest in de buurt.
Daar hebben een paar meisjes gevraagd of ik wilde zoenen waar ik nee op antwoorden waarna 1 mij vroeg of ik al ooit gezoend had in het bij zijn van mijn vrienden zij ik toen nee..
waarna mijn vrienden begonnen te lachen en ik zij dat ik het verkeerd verstaan had en dat ik dat tuurlijk al ooit gedaan had.....
ik vraag me af of het echt zo gek is dat als je 14 bent je nog nooit gezoend heb.

ook ben ik 1X blijven zitten waardoor ik bij 12/13 jaarige in de klas zit ik vind dit leeftijds verschil altijd zo groot lijken als ik een leuk meisje zie en ze is 12 of 13 denk ik meteen nee moet ik niet doen.
ik vind / vond dat ik mijn eerste zoen wouw hebben met iemand die ik ook echt leuk vind en niet zomaar met iemand die ik tegen kom in een discotheek..

ik ben erg klein voor mijn leeftijd dus de meeste schatten mij ook 12 / 13 beetje vervelend.

please geef "raad" alvast bedankt.

Schrödinger 07-09-2013 19:30

Wat is het probleem? Het is me niet helemaal duidelijk waar ik "raad" over moet geven.

Em. 07-09-2013 19:42

Ik vind het een mooi idee om je eerste zoen te hebben met iemand die je leuk vindt. Op welke leeftijd dat is, is helemaal niet zo boeiend, je wordt geen beter of ander persoon als je gezoend hebt en je bent ook niet ineens meer volwassen of stoerder of wat dan ook. Verder vermoed ik dat ongeveer de helft van je leeftijdsgenootjes nog niet gezoend heeft, al probeert misschien niemand dat te laten blijken. ;)

In ieder geval, dat zoenen komt echt nog wel ooit (en het boeit niet zoveel of je nou wel of niet hoort bij de helft van je klasgenootjes die voor de gemiddelde leeftijd van de eerst zoen, gezoend hebben), maak je er maar geen zorgen over.

Reverend 07-09-2013 20:56

De enige raad die ik je kan geven is dat je niet zoveel moet aantrekken van de meningen van anderen.

*DragonBitch* 07-09-2013 21:40

Helemaal gelijk ...zoenen dwing je niet af want dan ist ook niet lekker je moet het doen met iemand waar je echt van denkt wow dat is de ware

Yannickje 07-09-2013 21:47

Als je het leuk vindt en zin hebt, dan kan je het doen met een meisje die daarom vraagt. Je hoeft het niet het doen om 'erbij' te horen.

Etmakas 08-09-2013 00:16

De gemiddelde leeftijd om voor het eerst te zoenen is veertien jaar. (bron) Dat betekent niet dat je na je veertiende laat bent, het betekent alleen dat je na je veertiende in de laatste helft zit. Dat zegt eigenlijk heel weinig. Het zegt in ieder geval niet dat je heel erg 'laat' bent. Je bent dus in ieder geval niet raar.

Je klasgenootjes/vriendjes doen het voorkomen alsof het wel raar is, schrijf je. Maar hoe weet je dat zij de waarheid spreken? Heel veel kinderen/jongeren scheppen een beetje op over hun ervaring om wat ouder en volwassener te lijken dan de rest. Dat wel logisch, want op die leeftijd ben je bezig volwassen te worden, je krijgt een ander lichaam en in je hoofd gebeuren ook allerlei nieuwe dingen. Ineens wil iedereen groot en volwassen lijken. Je vriendjes ook. Denk daar maar aan als ze weer zeggen dat het raar is om nog nooit gezoend te hebben.

Het is oké om te wachten met zoenen tot je een meisje hebt gevonden dat je leuk vindt. Het is ook oké om te zoenen met zomaar een meisje van de discotheek. Het belangrijkste is dat jij (en je zoenpartner :p) zich er fijn bij voelen. Als jij wil wachten, moet je dat vooral doen, en je niet te veel aantrekken van wat anderen ervan zeggen.

Dat is misschien wel het belangrijkste punt: trek je niet zoveel aan van of andere mensen je gek of raar kunnen vinden. Natuurlijk doen hun meningen ertoe, maar niet op dit gebied, want dit is jouw privéleven. Jij mag leven zoals bij jou past. Het lijkt nu heel belangrijk wat anderen zeggen, maar het is niet alsof alle andere mensen alleen maar op jou letten. Sterker nog, de meeste mensen kan het niks schelen wat jij allemaal doet, ze zijn vooral bezig met op zichzelf te letten.

O, en je lengte. Dat is nu misschien vervelend, maar hoogstwaarschijnlijk komt het goed. Rond mijn veertiende waren er nog heel wat vrienden van mij kleiner, of net zo groot, als ik. Ze waren klein en dun en leken jonger dan ze waren. En daarna schoten ze één voor één allemaal omhoog. Jongens krijgen nu eenmaal vaak een beetje laat een groeispurt.
Maak je geen zorgen over je lengte. Als je zelfverzekerd bent, lijk je net een stukje groter. Meer kun je er niet aan doen. En over een paar jaar ben je waarschijnlijk al een heel stuk groter en breder. :)

Patataap 08-09-2013 01:31

Ik ken een niet belachelijk lelijke guy van 20 die nog nooit heeft gezoend. Verder zoende ik zelf op mijn 15e en crushte ik mijn eerste pussy op dezelfde leeftijd.

Anoniemeboy 08-09-2013 08:28

Thanks voor alle goede reacties ben blij om te horen dat ik niet de enigste ben...(y)

Volk 08-09-2013 10:43

Ik had op mijn 14de ook nog niet gezoend. Geen van mijn vrienden trouwens.

joanyvd 08-09-2013 13:10

nou ten eerste maakt het niks uit of je met iemand zoent of hebt die 12/13 is 1/2 jaar verschil boeit niks. het is wel slim om je eerste zoen te delen met iemand die je echt leuk vind.
en luister niet naar je vrienden die je uitlachen mischien zit er wel iemand bij die zelf ook nog geen eerste zoen heeft gehad. wacht af tot je iemand vind, ben geduldig.
ik wens je veel succes

Reverend 08-09-2013 13:12

Citaat:

het is wel slim om je eerste zoen te delen met iemand die je echt leuk vind.
?

Hemmingway 08-09-2013 13:33

Ik zelf was 16 jaar, een goeie 2 maanden voor mijn 17e verjaardag zelfs. Op het moment zelf was ik ook heel bang dat er iets mis was met mij maar nu ben ik blij dat het toen pas gebeurd is want het was met iemand waar ik echt verliefd op was en het was best een leuke eerste zoen.
Houd ook maar in je achterhoofd dat iedereen altijd maar wil laten uitschijnen dat hij/zij al lang een eerste zoen gehad heeft om niet uitgelachen te worden, zoals jij nu gedaan hebt in de discotheek. Mocht iedereen eerlijk zijn, zou je schrikken van hoeveel mensen er nog zijn zoals jij. Geen zorgen dus, je hebt nog tijd zat! ;)

Anoniemeboy 08-09-2013 18:36

Ik ben blij met de goeden reacties over dat het niet uitmaakt...

Maar wat moet ik nu doen met mijn vrienden nu ben ik zo iemand die zegt dat hij al gezoend heeft terwijl dat niet waar is?

alvast bedankt

Ertur 09-09-2013 07:50

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 33273389)
De gemiddelde leeftijd om voor het eerst te zoenen is veertien jaar. (bron) Dat betekent niet dat je na je veertiende laat bent, het betekent alleen dat je na je veertiende in de laatste helft zit.

Volg jij statistieklessen bij Joostje? :D Gemiddelde en mediaan zijn niet hetzelfde. Als het gemiddelde 14 is, dan schat ik zo in dat de mediaan lager is dan 14, maar dat is natuurlijk een aanname.

AngelOfCookies 09-09-2013 23:43

Ik was zelf bijna 16 toen het gebeurde. Het was niet met iemand waar ik gevoelens voor had, maar gewoon in een discotheek. Had er diezelfde avond en de dagen erna ontzettend spijt van, maar dat ging snel voorbij. Een paar maanden daarna kuste ik namelijk voor het eerst iemand die ik wél leuk vond, en was ik wel blij dat ik alvast wat ervaring had opgedaan - liever bij een wildvreemde wat klungelen met tong en tanden, dan bij iemand wiens mening over jou (en je kustalent) wél belangrijk is. Maar ieder zijn mening, natuurlijk! ;)

bloodyb 10-09-2013 00:24

Om het nog maar eens te herhalen: het maakt niks uit dat je nog niet hebt gezoend. Als de helft van de jongens die je kent heeft gezegd dat ze al seks hebben gehad kun je er rustig van uitgaan dat de helft er van liegt. Een hoop jongens hebben op jouw leeftijd nog niet gekust, geen seks gehad of zelfs nog geen zaadlozing gehad. En je hebt dus gezegd dat je al gekust hebt, nou boeien hoor, alsof ze dat gaan controleren! Als ze het weer vragen zeg je gewoon de waarheid of dat het ze geen zak aan gaat. En als je alleen wil zoenen met iemand die jij aardig vindt is daar niks mis mee!

Anoniem2147 04-10-2013 19:16

''Daar hebben een paar meisjes gevraagd of ik wilde zoenen'' Daar heb je geluk mee gehad,
Maar nee hoor, die jongens van 12/13 zijn gewoon jaloers, ik weet bijna wel zeker dat ze zelf ook nog nooit hebben gezoent. Ik ben 16 jaar en ik heb ook nog niet gezoent, het is niet erg man het komt wel ;')

XSebastiaanX 05-01-2014 12:24

Hoi ik heb ook een vraag hoe kom je snel aan een vriendin ik ben 14 jaar maar ik heb iemand op het oogje en ik heb het idee dat ze bij ook leuk vind we hebben zelfs bijna wen keer gezoend maar toen zij ik dat ik het nig nooit gedaan had wat moet ik doen bij zoenen ??

love-in-the-air 05-01-2014 12:52

ik ben 15 ook nog nooit gezoend, wacht gewoon tot het goede moment :)

Heer Wil 07-01-2014 19:21

Misschien lachten je vrienden meer omdat die meisjes je zo wanhopig probeerden te ronselen ipv dat je nog niet gezoend hebt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.