![]() |
wat vinden jullie
het lijkt misschien een beetje op het topic over turken en marocanen maar ik wist nie zow goed of ik het daarbij zou zetten of gewoon een nieuwe moest beginnen maar dat hoor ik dan vanzelf wel.
ik heb sinds kort verkering met een russische jongen hij is met zijn familie naar nederland gevlucht en woont nu in een azielzoekerscentrum bij mij in de buurt. Zodra ik aan vrienden of vage kenissen vertel dat ik met een jongen uit het azc reageert meer dan de helft negatief echt zo van wat moet je daaar nou weer mee. ik vind het dan ook heel moeilijk om het te vertellen en hou het voor sommige mensen gewoon geheim. Ik snap niet dat mensen daar nou zo raar over doen hij is ook gewoon een mens en gaat net als andere jongens naar school, werkt en zit op een sport net als ieder ander. hij praat net zo goed nederlands als russisch en is niet moslim ofzo. Is het nou zo raar dan???? Ik word er echt fucked up van en k'heb ook geen zin dat de helft van de mensen die ik ken me gaan laten vallen ofzo heeft iemand een tip met wat ik kan doen en is er dna ook nog iemand die me kan uitleggen waarom sommige mensen zo moeilijk over buitenlanders doen?? :( dank u |
Sorry hoor, maar je bent zelf net zo erg! Mag ik je even quoten:
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het dus helemaal niet zo fout wat ze schrijft; 't is ook logisch dat ze haar vriend verdedigt en daarvoor zijn 'positieve kanten' uit het perspectief van anderen omschrijft (zonder per se zelf van dezelfde mening te zijn of net zo bevooroordeeld). Beetje kortaf dus, die reactie van jou.. |
ik zal je wel ff echt helpen want dat hebben die twee hierboven niet echt gedaan.. :D
maar als ik jou was zou ik je niet zo druk maken de mensen die je laten vallen nu zijn niet je echte vrienden.. want echte vrienden doen dat niet.. ik weet dat ik het hiermee ook niet beter maakt maar toch.. zolang jij maar gelukkig bent is het belangrijk en als die mensen dat niet zien geven ze voor geen meter om jou.. en voor mij part heb je een vriendje met RODE STIPPEN op ze lichaam het gaat om jou en niet om de mening van andere ok.? |
Citaat:
|
Ik vind het inderdaad een beetje flauw van mensen, maar ik kan me hun reactie wel een béétje voorstellen. Ik zou er niet blij mee zijn als mijn (eventuele) zusje thuis zou komen met een jongen die geen Nederlands spreekt, geen werk mag doen en niet naar school gaat. Maar wanneer het gaat om een jongen zoals jij beschrijft, dan zie ik er geen bezwaar tegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
enne je bent er toch net op in gegaan |
hoe lang woont hij in nederland dan nu??
k heb er niks op tegen. maar russen zijn wel een raar volk :D sorry hoor, k heb toevallig net vanmiddag een paar verhalen gehoord en in turkije overigens ook op mijn vakantie :) maar laat die mensen, ze wennen er nog wel aan. zolang jij maar gek op hem bent en t wederzijds is, toch?? |
hij is nu geloof ik 3 of 4 jaar in nederland en krijgt waarschijnlijk binnenkort een verblijfsvergunnig.
|
Veel mensen hebben nou eenmaal vooroordelen als het om buitenlanders gaat, doe je weinig tegen.
jij gaat met je vriend en bent verliefd op hem en dat is waar het om gaat en niet wat andere mensen ervan vinden. |
Citaat:
|
ik ken het probleem
ga je gevoel achterna! JIJ weet of hij GOED is of niet en DAAR moet je in geloven schijt aan de rest!!! Ik heb ook met een koerd gehad ( gewoon hele leven al in nederland maar toch.. ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55. |