![]() |
Windows Phone op Android?!
Hallo iedereen,
Ik heb voor mijn verjaardag in het begin van de zomer een Huawei Ascend G510 gekregen. Hiervoor heb ik een iPhone gehad. Maar ik ben nu helemaal klaar met dat Android. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om Windows Phone 7 of 8 op mijn Huawei te zetten. En binnen 2 maanden afscheid te nemen van Android? Ik ken de voorwaarden dat de garantie vervalt enzo. Is dit mogelijk en heeft iemand een idee hoe? Groetjes, Schemerlamp |
Op dit moment zou ik het niet weten of dit mogelijk is, omdat ik nog niet goed gezocht heb.
Wat ik wel weet, is dat android beter naar smaak aan kan aanpassen, dan wp7/8 en ios. (tot en met het bot.) Daaarnaast kan je redelijk eenvoudig andere android distributies of systemen op je telefoon plaatsen. Om te beginnen zouden wij graag van je willen horen wat je niet leuk/handig van android vind. Zodat wij kunnen bepalen op welk softwareniveau je de boel aan wil passen. En hoe je dat doet. @admin: >> s&m. |
@freyk
Ten eerste weet ik dat ik had kunnen quoten maar mijn ipad 1 trekt dat niet. Oke: wat ik k*t vind aan android is o.a.: Het toetsenboord springt om te paar slagen weg, in zowel de chrome als de normale browser en enkele apps. (gelukkig niet in whatsapp!) Het toestel is zó traag, terwijl ik er niets geks mee heb gedaan. Geen utorrent ofso. en de 1,2 GHz haalt hij echt niet. Opmerking: ik gebruik wel de nova launcher. Maar volgens mij maakt het mijn toetstel niet trager. Het liefst wil ik of windows phone, of normaal android zonder er een thema overheen te gooien Dankjewel, Schemerlamp |
Je kunt ook moeilijk een iPhone met een Huawei inclusief besturingssystemen vergelijken qua snelheid. Dat is zo'n beetje hetzelfde als een Ferrari gewend zijn en dan verwachten dat je in een Fiat 500 dezelfde prestaties haalt.
Dat o.a. je toetsenbord wegspringt lijkt mij meer een probleem van je telefoon dan een probleem dat Android-gerelateerd is. Evenals de traagheid die je denkt te ervaren. het OS dat op de iPhone draait is daar speciaal voor ontworpen in tegenstelling tot Android-toestellen. Dat je niet de snelheid haalt die je van je oude telefoon gewend was ligt dus wederom niet aan Android zelf, maar aan het toetsel. Mocht je Windows Phone er op kunnen installeren verwacht ik niet dat je betere prestaties haalt dan nu onder Android. Wil je wel snelheid, dan zou je toch echt een duurdere telefoon moeten aanschaffen of terug gaan naar je oude. |
Citaat:
Is het mogelijk om de kale versie van android te installeren? Schemerlamp |
Citaat:
en waarschijnlijk een tutorial op zoeken hoe je je telefoon moet rooten met iets als odin. |
Citaat:
Ik vind de app"rom manager" van clockworkmod een geweldige app om cyanogenmod (en andere roms), zonder andere externe apps, te installeren. Enige nadeel is dat de recovery partitie word overschreven. (kan weer lastig zijn wanneer je ee officiele update van android uit wil voeren) |
Citaat:
De XDA tutorial werkt blijkbaar niet helemaal. Ik had namelijk het beruchte "purple screen" :( Even verder zoeken dus. p.s. Met "Even verder zoeken dus." bedoelde ik dat ik zelf moet zoeken, niet jij. Even om een misverstand te voorkomen :D |
idd cyanogenmod, ik kan zelf echt niet rooten maar weet wel wat het inhoud
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37. |