Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Angstaanval? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1883007)

Music-lover 12-09-2013 15:05

Angstaanval?

Hoi
Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb PDD-NOS en NLD.
vandaag was ik op school en ik stond in de pauze gewoon bij mijn vriendinnen opeens werd ik enorm bang ik voelde me niet veilig en raakte in paniek ook omdat ik niet wist waar die angst vandaan kwam. Misschien omdat het heel druk was waar we stonden. Ik denk wel dat het met mijn PDD-NOS en NLD te maken had maar ik weet het niet zeker. Ik ben wel voor veel dingen bang maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Zouden jullie alsjeblieft willen reageren.
Alvast heel erg bedankt

Ertur 12-09-2013 15:20

Het is niet verstandig dat ik hier op reageer.

Schrödinger 12-09-2013 15:29

Het heeft waarschijnlijk meer met je leeftijd te maken.

likewisewize 12-09-2013 15:35

PDD-NOS en NLD.

Music-lover 12-09-2013 15:40

Misschien zou het een combinatie kunnen zijn van mijn leeftijd en mijn PDD-NOS en NLD

Schrödinger 12-09-2013 15:46

Het is sowieso een goed plan om je niet te verschuilen achter diagnosetjes van psychologen die ook alleen maar proberen te voorkomen dat ze in de steun terecht komen.

Music-lover 12-09-2013 17:49

maar hoe zou het dan kunnen komen?
want echt niet iedereen met mijn leeftijd heeft het
en weet iemand wat ik er aan kan doen?

Music-lover 12-09-2013 17:49

hoewel ik natuurlijk niet weet of het nog een keer gaat gebeuren

Prue Halliwell 13-09-2013 08:36

Misschien een gekke vraag, maar zit je in de laatste week voordat je ongesteld moet worden?:s

Je weet nooit of zoiets nog een keer kan gebeuren, dat weet niemand. Maar daar zou ik mij niet druk over gaan maken. Want dan vergroot je de kans dat het nog een keer gebeurd. Dan krijg je angst voor het onbekende. Ik zou het (denk ik) gewoon negeren. Je bent 14 en je hormonen gieren door je lijf.

hookee 13-09-2013 10:24

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 33279307)
Het is sowieso een goed plan om je niet te verschuilen achter diagnosetjes van psychologen die ook alleen maar proberen te voorkomen dat ze in de steun terecht komen.

Ik ondersteun deze uitspraak.
Je bent 14, je lichaam (en dus ook je hersenen) veranderen, bij de één gaat dat gelijkmatig en merkt er niets van, bij de ander ontwikkelen zich misschien sneller delen in de hersenen waardoor je acties lijken of zelfs volledig overeenkomen met PDD NOS en wat niet al.
Zit het uit, het gaat wel over. Je hebt vrienden, je bent dus niet gek.

Een heel simpele Freudiaanse verklaring is gewoon dat je als kind ooit in een menigte je ouders (even) uit het oog bent verloren en in paniek bent geraakt, die herinnering kwam misschien onbewust bij je boven (zelfs als je je van dat voorval niets meer kan herinneren). Denk eraan terug, lach erom en ga verder met feesten of zoek even een rustig plekje tot het over is.

P.S. NLD, hoe kómen ze erop, over in hokjes plaatsen gesproken.. De één is wat sneller/slimmer dan de ander, daarom is de ene bankdirecteur en de ander putjesschepper.

Quintiano 13-09-2013 10:57

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 33279307)

(y)

Music-lover 13-09-2013 16:06

Citaat:

Prue Halliwell schreef: (Bericht 33279916)
Misschien een gekke vraag, maar zit je in de laatste week voordat je ongesteld moet worden?:s

Je weet nooit of zoiets nog een keer kan gebeuren, dat weet niemand. Maar daar zou ik mij niet druk over gaan maken. Want dan vergroot je de kans dat het nog een keer gebeurd. Dan krijg je angst voor het onbekende. Ik zou het (denk ik) gewoon negeren. Je bent 14 en je hormonen gieren door je lijf.

als het goed is moet ik ergens in deze dagen ongesteld worden dus het zou heel goed kunnen dat het daarmee te maken heeft

Music-lover 13-09-2013 16:15

ik denk dat het zoiezo wel met mijn leeftijd en hormonen enzo te maken heeft. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer over. Ik wil jullie dus bedanken voor jullie reacties want daardoor weet ik nu waar het waarschijnlijk vandaan kwam en ik ben in ieder geval blij dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren.

Katertje 14-09-2013 16:23

Citaat:

Music-lover schreef: (Bericht 33280287)
ik denk dat het zoiezo wel met mijn leeftijd en hormonen enzo te maken heeft. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer over. Ik wil jullie dus bedanken voor jullie reacties want daardoor weet ik nu waar het waarschijnlijk vandaan kwam en ik ben in ieder geval blij dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren.

Das heel netjes van je (Y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.