Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Goede horrorfilms? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1883069)

Jolientjjx3 14-09-2013 12:37

Goede horrorfilms?

Mijn beste vriend wordt volgende maand 16 en hij is zot van horrorfilms en geesten. Ik zou hem dan ook heel graag verrassen met een goede, énge horrofilm.
Heeft iemand een idee voor een goede horrofilm?
:)

Hemmingway 14-09-2013 13:16

The Conjuring, Sinister, Paranormal Activity 4 (vond ik toch zeker beter dan deel 2 en 3).

Reverend 14-09-2013 16:01

28 days later.

WolterB 14-09-2013 17:43

The Shining

Turk February 14-09-2013 23:39

Recent vond ik Insidious, Sinister en The Conjuring goed.

Veel beter zijn natuurlijk The Haunting, The Innocents, The Shining en Don't Look Now, om er 'ns vier te noemen, maar ik weet niet of je vriend daarop zit te wachten.

Dinalfos 15-09-2013 11:01

Gewoon alle klassiekers kijken. Die zijn geen van allen eng, maar wel bijzonder goed.

Reverend 15-09-2013 12:57

Ik heb een beetje het vermoeden dat hoe beter de film is hoe minder goed de ts en haar vriendje hem zullen vinden.

Jolientjjx3 15-09-2013 18:31

Danku voor de tips :) kga eens kijken welke het leukst lijkt voor hem :)

Quintiano 16-09-2013 10:11

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33281970)
Ik heb een beetje het vermoeden dat hoe beter de film is hoe minder goed de ts en haar vriendje hem zullen vinden.

*grinnikt* Ik vrees het ook.

*oma* 21-09-2013 10:57

Ik vond the shining (ook) een stuk minder leuk toen ik 14/15 was en hem voor de eerste keer zag. Net zoals the exorcist, die vond ik absoluut niet eng en eerder lachwekkend. Nu beleef ik die fillms toch anders.

Ik ben min of meer gestopt met het kijken naar enge films nadat ik the ring gezien heb. Kleine meisjes in witte pyjama's vind ik maar niks.

Little Phoebe 21-09-2013 12:33

Ik ben gestopt na The Grudge. Gothika vond ik ook verschrikkelijk, maar The Grudge was echt mijn limiet. Een vriendin van me heeft me daarna nog Paranormal Activity laten kijken, maar daar zat ik de helft van de film met mijn ogen en oren dicht, dus dat telt niet.
Ik weet niet hoe je vriend denkt over enge dooie meisjes met lang haar, maar die doen het altijd wel goed in horror :p dus je kunt inderdaad de kant op van The Ring en dat soort dingen.

Wat ik trouwens altijd doe als ik op zoek ben naar een film in een bepaald genre, is op imdb kijken. Mensen maken daar lijsten (meestal een top 50 of top 100) en daar staat vaak iets tussen waar je zelf niet zo snel aan had gedacht.

Jolientjjx3 21-09-2013 17:34

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33288604)
Ik ben gestopt na The Grudge. Gothika vond ik ook verschrikkelijk, maar The Grudge was echt mijn limiet. Een vriendin van me heeft me daarna nog Paranormal Activity laten kijken, maar daar zat ik de helft van de film met mijn ogen en oren dicht, dus dat telt niet.
Ik weet niet hoe je vriend denkt over enge dooie meisjes met lang haar, maar die doen het altijd wel goed in horror :p dus je kunt inderdaad de kant op van The Ring en dat soort dingen.

Wat ik trouwens altijd doe als ik op zoek ben naar een film in een bepaald genre, is op imdb kijken. Mensen maken daar lijsten (meestal een top 50 of top 100) en daar staat vaak iets tussen waar je zelf niet zo snel aan had gedacht.

Ooh, dankje voor deze tip! Daar had ik nog niet aan gedacht! :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.