![]() |
Keuken delen met 10 huisgenoten
Hoe doen jullie dit?? Ik verhuis binnenkort naar een 10-eenheid in een groot complex. Huisgenoten lijken heel aardig enzo, maar ik vraag me zo af, hoe wissel je rond etenstijd savonds de keuken af? :rolleyes:
|
In zo'n groot huis wordt meestal gezamelijk gegeten, met een intekenlijst waarop je aangeeft of je die dag wil meedoen of niet en wanneer je kunt koken.
|
Wat Sarah zegt. Verder woon ik met 16 en vergt het soms een beetje planning, maar volgens mij is het nog nooit een enorm probleem geweest. We hebben gewoon 8 pitten en als het druk is zorg je gewoon dat je niet alles zo neerzet dat er niets anders bijpast. Het is niet dat iedereen in die ene zelfde pan op het zelfde pitje kookt ;)
|
Ik woonde met 11 meiden in een huis, en we hadden geen gezamenlijke etentjes (ja, soms wel, maar niet structureel). Doordat lang niet iedereen iedere avond thuis eet (jaarclubs, disputen, commissies etc), was er eigenlijk nooit een probleem. En zoals Frayne ook zegt: we hadden 8 pitten, dus je kunt met anderen tegelijkertijd koken. Alleen de oven was soms wat langer wachten, maar dat regelden we gewoon op dat moment.
|
Ik woonde tot voor kort in een huis met 4 mensen en één twee pits gastel waar ook niet/nauwelijks samen gegeten werd. Het is gewoon een kwestie van de keuken inlopen en kijken of er ruimte is en soms even wachten. :O
(Ik zit nu in eenzelfde kamer maar tot nog toe maar 2 anderen). |
Afhankelijk van het type huis: gezamenlijk eten, buiten de deur eten, eenpansgerechten, ovengerechten, wachten, voor meerdere dagen koken, etc. Opties zat.
|
Haha in mijn huis zijn ook genoeg pitten maar die hoek is nogal volgebouwd waardoor er alsnog maar een persoon bij kan :( we hebben inderdaad meestal dinsdag huiseten.
Maargoed dat wordt dan een paar keer naar beneden lopen en ongemakkelijk kijken of er ruimte is :p |
'Heuj zeg het even als je klaar bent'. OPGELOST.
|
Je zal ook echt niet per se 10 mensen hebben die allemaal per se om 6 uur willen eten. Sommige mensen zullen later thuiskomen van college, anderen willen vroeger weg omdat ze willen sporten of iets hebben afgesproken. Ik snap het probleem ook niet helemaal... En wat is er precies ongemakkelijk aan de keuken inlopen om te vragen of mensen bijna klaar zijn :D?
|
Citaat:
|
Tering, wij hadden 4 pitten voor 9 kamers, ik kan me niet herinneren dat dit OOIT een probleem is geweest :confused: Ik snap echt gewoon de vraag niet. :s
|
Ik denk dat het een beetje neerkomt op:
Citaat:
|
Ja dit zei eigenlijk alles al :D
Citaat:
|
Nu maar hopen dat je niet van die ongevoelige horken hebt in je huis, Appela, die een ongemakkelijke blik niet op waarde weten te schatten! :lisa:
|
Of regelen dat je wél gezamenlijk gaat eten op een bepaald tijdstip met iedereen die dan kan. Evt. samen koken, contact leggen met je huisgenoten en nog eens wat andere dingen eten dan wat je normaal klaarmaakt :y
|
Dank jullie wel he lieverd voor de moed! :D
|
Ik heb in een huis gewoond met acht anderen, één keuken. We aten één keer per week met zijn allen en de rest van de week zelf maar wel zoveel mogelijk op dezelfde tijd vanwege de gezelligheid en ik kan me niet herinneren dat dat echt problemen opleverde dus maak je niet druk.
|
Ik woon ook met 10 anderen en het is zelden te druk om te koken, nooit kookt iedereen precies tegelijk. En als een paar zitten te eten terwijl jij moet koken, dan is dat juist gezellig :y
|
(schoonmaken is een groter probleem!)
|
Citaat:
Wij hebben hier een whatsappgroep waarin we vragen wie er thuis eet zodat we samen kunnen eten als mensen toch thuis zijn. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50. |