Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Drugs/Medicijnen en psychoses (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1883410)

hetisdenatuur 23-09-2013 19:37

Drugs/Medicijnen en psychoses

Weet iemand welke drugs/medicijnen (of een mix daarvan?) psychoses sowieso verergeren of nieuwe creeren? (Ik heb al achtervolgingsangsten)

princess96 23-09-2013 19:41

ik heb geen idee, achtervolgingsangsten ?? vertel eens meer ??

DonaldFuck 23-09-2013 20:08

LSD? Denk ik, geen verstand van.;p

Pluis 23-09-2013 21:44

blowen is gevaarlijk bij mensen die al neigingen hebben tot psychoses, en het komt zelfs soms voor bij verder kerngezonde mensen (denk aan die roeier die een paar jaar geleden zelfmoord pleegde na een paar joints). Verder zijn hallucinogene drugs (dus paddo's en ik dacht ook LSD en dat soort snoepjes) niet slim als je al achterdochtig bent.

Maar beter blijf je gewoon helemaal uit de buurt van drugs als je je al niet goed voelt, zorg gewoon voor jezelf. Drugsgebruik is nergens voor nodig.

Mutant_oud 23-09-2013 21:52

Het was niet de bedoeling dat je hier over de drugs kwam praten, maar over je drang om ze te gebruiken. De invloed van drugs heb je al op D&A gevraagd en antwoord op gekregen.

Snebbeltje 24-09-2013 13:21

Van alle mensen die ik ken met een psychotische kwetsbaarheid is zo'n 80% verslaafd aan canabis schat ik. Het kip of ei-verhaal is nog niet helemaal duidelijk, maar veel mensen die stoppen met blowen hebben daarna geen psychoses meer is mijn ervaring. Dus, ik zou zeggen dat blowen echt niet verstandig is als je al achtervolgingswanen hebt. Verder wat Pluis zegt.

DonaldFuck 24-09-2013 14:16

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33291244)
. Drugsgebruik is nergens voor nodig.

:D:ghe::cool:

Pluis 24-09-2013 16:22

Citaat:

DonaldFuck schreef: (Bericht 33291858)

Wat?

Mutant_oud 24-09-2013 21:44

Citaat:

DonaldFuck schreef: (Bericht 33291858)

Dat schoot ook even door me heen, maar we zitten hier op Psychologie, niet op D&A. Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig. Op andere momenten kun je daarover discussiėren.

Lusi 25-09-2013 08:54

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 33293028)
Dat schoot ook even door me heen, maar we zitten hier op Psychologie, niet op D&A. Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig. Op andere momenten kun je daarover discussiėren.

Dit is iets heel anders dan wat pluis zei.

Mutant_oud 25-09-2013 09:05

Maar Pluis zegt dit op Psychologie, die hele uitleg is dus verder niet nodig (overigens staat die in de zin ervoor). En dan nog, ze kan best de mening hebben dat het ook op andere momenten nergens voor nodig is, maar we zitten nog steeds niet op D&A.

Lusi 25-09-2013 09:11

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 33293028)
Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig.

Dit is de vraag van het topic niet, en daarnaast een irrelevante externe inschatting.

De vraag, op psychologie of op drugs en alcohol, of het iets verergert. Ja, dat is zo. Zo zijn er veel onverstandige dingen, die je bniet stuk voor stuk zal laten: je blijft afwegingen maken of de voordelen (glijdende schaal) opwegen tegen de nadelen(glijdende schaal). En ja, ik zou zeggen: riskeer het niet, maar weet ik veel hoeveel meerwaarde drugs heeft? Dat het 'nergens voor nodig' is, is sowieso foutief.

Mutant_oud 25-09-2013 09:49

De vraag is al op D&A gesteld en beantwoord, ik had de TS aangeraden om hier te komen praten over de psychische kant.

Daarnaast wou ik mijn relativeringsvermogen en begrip voor een uitspraak als 'drugs zijn nergens voor nodig' in een topic van iemand met psychische problemen op het deelforum Psychologie uitdrukken. Drugs gaan je vrijwel zeker niet helpen dan.

Maar kom, laten we vooral discussiėren over hoe iets foutief is uitgedrukt (y)

Lusi 25-09-2013 09:53

Nee foutief ķs. Ik ben niet tegen drugsgebruik door mensen met psychische problematiek, aangezien dat, nogmaals, een glijdende schaal is en drugs soms wel degelijk een positieve functie kan hebben.

DonaldFuck 25-09-2013 10:28

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33291945)
Wat?

Dat is jouw mening, zijn nogal wat mensen die er anders over denken he. Sowieso een lege pmerking;" drugs is niet nodig":herp:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.