![]() |
vrijwilligerswerk
Halloooo,
Na ongelofelijk veel pogingen om een betaald bijbaantje te vinden heb ik besloten om vrijwilligerswerk te gaan doen, gewoon om iets te doen te hebben en het staat altijd beter op je cv dan niets. Ik had contact gezocht met een vereniging waar ik dat graag zou doen, maar ze reageren niet meer wanneer ik contact opneem dus wil ik iets anders gaan zoeken. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ideetjes hebben voor een leuk vrijwillig baantje wat ik een paar uurtjes per week(savonds of in het weekend) zou kunnen doen. En ik vroeg me ook af, heb je met vrijwilligerswerk ook te maken met contracten etc? Groetjes, |
In het asiel lijkt me leuk of spelletjes doen met ouderen ofzo. Zelf doe ik ad hoc vrijwilligerswerk bij mijn sportvereniging. Ik help bij activiteiten, sta achter de bar, help met de catering, kook eten, etc. Erg leuk.
|
Buurthuis, rolstoelen drukken, bibliotheek, zorgboerderij, jongerencentrum, ..
Meestal is vrijwilligerswerk gewoon zonder contract; in een contract staan dingen als loon, wat er van je verwacht wordt en hoelang je werktijd bij het bedrijf loopt, aangezien je met al deze zaken niets te maken hebt, zal je wsl ook geen contract krijgen of een contract dat weinig voorstelt denk ik |
Toen ik vrijwilligerswerk ging doen kreeg ik daar gewoon een contract voor. Het blijft een overeenkomst die je aangaat, voor beide partijen is het dan best handig als je een contract hebt. Bovendien bestaat je contract niet uit loon :P.
Als je gaat helpen bij je vereniging is dat natuurlijk ook vrijwilligerswerk, maar niet echt op officiële basis zeg maar. Als je daadwerkelijk bij een organisatie aan de slag gaat, dan krijg je denk ik toch wel een contract. Vaak roosteren ze je dan namelijk in, dan wil je dus dingen geregeld hebben van hoe vaak je komt, hoe lang, hoe het geregeld is als jij een keer een specifieke dag vrij wil, dat soort dingen. |
Ik heb een paar jaar bij de kindertelefoon als vrijwilliger gewerkt. Super leuk werk, vier uur per week bellen of chatten met kinderen. Toen had ik ook een contract, waarin afspraken vastgelegd werden.
|
Je kan ook via Humanitas kinderen voorlezen en met ze naar de bibliotheek gaan of een maatje worden van een gehandicapt persoon door eens in de twee weken wat leuks met hem/haar te gaan doen. (y)
|
Ik doe vrijwilligerswerk bij Humanitas (chatten) en de Vogelbescherming, bij beide heb ik een vrijwilligerscontract.
Ik vind het echt superleuk en kan het je zeker aanraden! Er is van alles wat je kan doen, ik denk dat je vooral moet kijken wat je leuk vindt, waar je interesse ligt. Iets creatiefs in jouw geval misschien? |
vrijwilligerswerk bij een poppodium misschien iets voor jou?
|
Ik dacht dat je voor vrijwilligerswerk geen loon kreeg.
|
Geen loon maar soms wel een onkostenvergoeding.
|
Ligt er aan in welke omgeving je (vrijwilligers)werk zoekt. Ik ben zelf medewerken van personeelsplanning binnen een organisatie. In welke branche zoek je iets?
|
Ik heb ondertussen al iets gevonden, het is er hartstikke leuk!
ik ben nu vrijwilliger bij een tekencursus voor jongeren waar ik mee les mag geven en helpen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |