![]() |
Douane duitsland
Wij gaan in de kerstvakantie naar Turkije via de duitse luchtvaart
nu wil ik graag namaak spullen kopen. Maar hoeveel namaaksupllen mag ik meenemen ? grtz |
Volgens mij mag je uberhaupt geen namaakspullen meenemen, maar pin me er niet op vast..
|
Wat bedoel je met namaakspullen? Dat is nogal relevant.
|
Ik weet wel dat je max. 3 namaak horloges per persoon mag meenemen . Maar gewoon 1 om je pols doen , elk persoon die meegaat ook 3 horloges in de bagage , en 1 om de pols . Als je voor horloges gaat tenminste :P Maar horloges zou ik niet uit het buitenland met het vliegtuig halen , tenzij je naar china / indonesie / japan gaat.
|
naar Nederland mag je officieel geen namaakspullen meenemen.
|
In België mag je ook geen namaak invoeren.
|
volgens mij 5 nep-producten p/ persoon grtjes
|
Waar baseer je dat op?
|
omdat ik ook altijd naar turkije op vakantie ga via een duitse luchtvaartmaatschappij en mijn vader zei het me
|
Ik denk niet dat de douane er een heisa van maakt als je 1 of 2 namaak dingetjes hebt van niet al te hoge waarde. Het wordt anders als je je hele koffer volstopt ermee.
Tip : Als je bijvoorbeeld gaat voor namaak-merkkleding, zorg er dan voor dat de labeltjes eraf zijn, en gooi het op een hoopje zodat dat het net lijkt of het gebruikte kleding is die je al had meegenomen vanuit Nederland. Dat geld eigenlijk voor alles... |
Namaakartikelen zullen ook in Duitsland een inbreuk zijn op het merkenrecht, en daarom in het geheel niet toegestaan.
Ik kan me zo voorstellen dat de douane meestal geen zin heeft om voor 1 of 2 t-shirts of horloges per koffer moeilijk te gaan doen. Maar je kan natuurlijk net even een douanier treffen die zin heeft om weer eens een voorbeeld te stellen en jou er wel uit pikt omdat je één vervalst artikel hebt. Als je hele koffer vol zit met nepartikelen en de douane neemt een kijkje in je koffer, dan heb je natuurlijk ook een probleem. |
http://www.zoll.de/DE/Privatpersonen...erie_node.html
Citaat:
http://www.zoll.de/DE/Privatpersonen...ngen_node.html Citaat:
En dan kijken ze waarschijnlijk naar de waarde van het originele product, denk ik. |
Nou ja, het 'mag' niet, het wordt gedoogd.
|
Citaat:
overigens is het sowieso geen aanrade om over de grens mee te nemen... |
Horloges : 3 stuks
Parfums/Eau de toilette : 250 ml Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s) : 3 stuks/dragers ( 3 cd's of 3 dvd's) (Verschillende titels.Een dvd met 3 verschillende films geldt als 3 dragers) Datadragers : Mag niet. Overige goederen : 3 stuks/paar ( T-shirts en broeken bijvoorbeeld) Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd. |
Namaak electronica zou ik nooit in het buitenland kopen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |