![]() |
Breuken omschrijven
Ik studeer biologie maar ik dacht dat ik hier nog wel terecht kon:
Niet competetieve remming: v = Vmax × [S] ______ _______ (1 + [I]/Ki) [S] + Km Stel dat ik nou de [I] wil berekenen als alle andere gegevens bekend zijn, hoe moet ik dat dat omschrijven? Bvd |
Zeer creatief opgeschreven :facepalm:
Boven aan dit sub forum staat iets over LaTeX. Gebruik dit om zulke vergelijkingen op te schrijven. Waar ging het fout? Want zo spannend is het allemaal niet. Als je alle stapjes gewoon uit schrijft gaat het makkelijk: formule: vermenigvuldigen met de noemer en daarna delen door v (verandert de noemer) : -K: delen door s: -1 vermenigvuldig met K Onder elkaar: |
Oke dankjewel, maar het moest eigenlijk dit zijn
v = Vmax _________ breuk 1 × breuk2: [s] / ([s} + Km) (1 + [i]/Ki) En vervolgens I losmaken, misschien niet erg spannen, maar toch snap ik het niet. Het zou super zijn als je deze zou willen uitschrijven, ik heb vrijdag tentamen! Met vriendelijke groet |
gebruik latex of haakjes
/ is delen * is vermenigvuldigen is dit hem? v = (Vmax/(1+i/k)) * ( s/(s+k)) voor (1+i/k) gelden natuurlijk de reken regels. dus eerst die 2 delen, en daarna er 1 bij op tellen. oplossen: 2de breuk weghalen v/ ( s/(s+k)) = Vmax/(1+i/k) delen door Vmax v/ (Vmax s/(s+k)) = 1/(1+i/k) 1 delen door aan beide kanten (Vmax s/(s+k)) / v = 1+i/k volgende stap is 1 weg halen en daarna k. |
1 Bijlage(n)
Wat ben ik ook een mongool soms, ik heb nu even een afbeelding van de formules geupload.
Als iemand [I] kan vrijmaken met een uitwerking in latex die ben ik heel erg dankbaar!! |
Maak gebruik van het gegeven dat uit
|
Wat is je doel eigenlijk? Er zijn zat andere methodes om je formules op te lossen. (Wolfram Alpha en Excel kunnen prima vergelijkingen oplossen)
Die van niet competitive remming is het zelfde als ik al geraden had in m'n vorige post. Competitieve remming: I = (s V_max Ki) / (v Km) - (s Ki) / (Km) - Ki Voor je beeldvorming::facepalm: breuk1 - breuk2 -K1 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |