![]() |
Maatschappelijke Stage
Hallo allemaal,
Vandaag kreeg ik te horen dat ik in het voorjaar volgend jaar maatschappelijke stage moet houden, 15 uur in totaal. Ik zit in 3 atheneum. Heeft iemand ideeën waar ik wezen moet? Het moet "bijdragen aan de maatschappij" dus in de sportvereniging of bieb ofso. |
ik heb deze stage vorig jaar moeten doen....
- sportvereniging (bijvoorbeeld kantine) - ouderen verzorgingstehuis (dit heb ik gedaan) - bieb (zoals je zelf al noemde) kortom genoeg mogelijkheden.... trouwens kijk wel uit waar je heen gaat, bij sommige dingen wordt je echt als poetsslaaf gebruikt... dat hadden 2 mensen bij mij in de klas haha |
Zijn er ook dingen waar ik in de toekomst echt iets aan kan hebben?
|
nou....
niet echt eigenlijk aangezien het bij een non-profit organisatie moet zijn (non profit = een instelling die geen oog en als doel heeft om winst te maken) dus geen auto bedrijf omdat je later auto monteur wil worden... en trouwens als je later de zorg in wilt kun je wel terecht bij een zorginstelling maar denk niet dat je dat wilt :p wat wil je later worden dan? kan ik meehelpen denken :P |
Citaat:
|
Zorg, basisschool, buurtcentrum etc.
|
Is er niet een site met allemaal stages?
|
Citaat:
|
Is stage lopen bij een boswachter mogelijk?
Want dat lijkt me echt leuk en misschien wil ik later wel iets met biologie / ecologie gaan doen. |
Sommige gemeentes hebben ook een instantie die een vrijwilligers vacaturebank bijhoudt.
Verder heb ik hier nog geen dierenasiel of dierenambulance gezien wat ook mogelijk is om te doen. Dat is dan voor jou misschien ook wel wat meer in je richting. Sommige plaatsen hebben ook een vogelvereniging of jeugdnatuurvereniging of iets dergelijks, dat is ook wat meer in de richting die je zoekt misschien. |
Citaat:
|
Wat ook leuk is: voor evenementen worden altijd vrijwilligers gevraagd en vaak kan je dan nog gratis gaan kijken ook, dus vind je bijvoorbeeld toneel of muziek of een goed doel, zoals milieu, leuk, kijk of er een evenement daaromheen in je buurt georganiseerd wordt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |