![]() |
PWS Coca-Cola
Hallo allemaal,
We zouden het echt super chill vinden als jullie onze enquête zouden willen invullen voor ons profielwerkstuk. We zitten nu in 6VWO en moeten zoveel mogelijk reacties op onze enquête hebben! Hierbij de link: http://enquetemaken.nu/r/rh33 Dankjulliewel! |
Ik heb eigenlijk maar 1 belangrijke opmerking, je vragenlijst is zo opgesteld alsof mensen bewust iets kopen naar aanleiding van reclame, dit terwijl de meest krachtige reclame juist degene die op je onbewuste werken
Verder: 7. Drinkt u cola?* Ik mis de optie: Meestal coca cola 11. Welke Coca-Cola drinkt u vaak?* Dit zou van mij een meerdere opties mogelijk vraag mogen zijn (ik drink zowel gewone coca cola, als cherry coke en coke lemon vaak/regelmatig) Verder vraag ik me af waarom niet over reclame in het algemeen, coca cola voert natuurlijk een aardig succesvolle PR (kleur rood, opzweepende muziek, veel en vaak hun zeer herkenbare logo, het design van het flesje), maar zou het niet interessanter zijn uit te vinden waarom de ene manier van reclame maken succesvoller is dan de ander (niet dat dat al niet helemaal doodonderzocht is ;)) |
Ingevuld. Ben het eens met de opmerkingen die arPos hieronder heeft gemaakt. Succes verder met je onderzoek.
|
Dit hoort hier niet. Ik verplaats het naar de kantine.
|
Ingevuld!
|
Beetje raar coca cola life wat dacht je van coca cola zero wat is dat dan ?!?
En meerkeuze mischien |
ingevuld.
|
Citaat:
life gaat blijkbaar om calorieën (en waarom die niet voornamelijk in de suiker zouden zitten beats me inderdaad) |
Dat mannen geen Light dronken kwam door al die reclames met halfnaakte mannen en soppende vrouwen :D Daarom zijn de reclames voor Zero zo overdreven stoer met motors, helikopters en explosies. De Light voor de man, maar ik vind Zero zelf zoveel beter smaken dan Light. Light was 'Ugh ik drink dit maar omdat het geen calorieën heeft, maar ik zou veel liever Regular drinken', Zero drink ik liever dan Regular zelfs. Zero en Light hebben geen calorieën.
Maar wat het nut van een tussencola zou moeten zijn? Die Life zou de helft van de calorieën van Regular moeten hebben. |
Ja dat vraag ik me dus een tijdje al af, zit er een andere zoetstof in zero t.o.v. light of is het gewoon hetzelfde, ik hoor mensen vaker zeggen dat ze zero lekkerder vinden dan light (en met name vrouwen dus dat is dan leuk dat straks niemand nog light drinkt)
Ik vind alle zero's m.u.v. fanta een enorme ranssmaak achterlaten, de fanta vind ik alleen lekkerder omdat de orginele fanta zo ongelooflijk mierzoet is. Het nut van een tussencola is dan denk ik voor dikke mensen die net willen doen of ze goed bezig zijn zonder goed bezig te zijn, mensen die wel minder caloriën willen maar niet zo veel zoetstof, of het is gewoon malle product placement om "maar weer iets nieuws te doen" ofzo ;) |
ahh gevonden, het zit em in de verhouding zoetstoffen
in zero zit beduidend minder Acesulfaam-K maar wat meer aspartaam, minder cafeïne ook. Nouja, ik gooi ze allemaal weg voor een fles dr Pepper in ieder geval :D |
Of voor mensen die wel gewone cola wel lekkerder vinden, maar de calorieën niet willen. Ook ik ben een van die vrouwen die liever zero drinkt, al heb ik het liefst gewoon pepsi.
|
Pepsi vind ik zo afschuwelijk walgelijk, dat drink ik alleen als er echt niets anders is, maar ik drink nog liever water :D
De Life zou dan inderdaad interessant kunnen worden in de Aspertaam-hetze, met suiker, dus 'veroorzaakt geen MSachtige klachten' maar toch beter dan Regular, want minder calorieën. Misschien niet eens zo stom met al die terugkerende hoaxen. |
Citaat:
Citaat:
Tis op zichzelf al prima marketing door te zeggen; Kijk of jullie het nou massaal willen of niet we geven jullie in ieder geval een overvloed aan keuze; just in case. Citaat:
Ik vind de smaak niet eens echt vies, maar vind dat er net zoals bij goedkopere merken bij Pepsi een vreselijk nare nasmaak blijft rondhangen. |
Mij maakt het ook niet uit wat ze uitbrengen, ik zat alleen een beetje te zoeken naar het nut, want het is niks nieuws qua smaak en er zijn al twee light varianten, maar de doelgroep is misschien die groep mensen die into de paniekzaaierij zijn, vandaar ook de naam Life. Choose Life! :D
En er zijn goedkopere merken die ik eerder zou drinken dan Pepsi, zeker van Pepsi Max draait mijn maag zich om. Voordeel van dat ik nu standaard Cola Zero drink is dat ik dat krijg of het antwoord, we hebben wel Light of, we hebben Pepsi. Dan kan ik iets anders verzinnen. Als je cola vraagt en dan onverwacht opgezadeld wordt met iets dat je niet lust, meh. Dat probleem was overigens groter in Nederland, in België heeft Pepdi minder voet aan de grond gekregen geloof ik. |
Citaat:
Ik heb hetzelde trouwens met de sinas/fanta en de 7-up/sprite, mijn voorkeur gaat naar de niet coca cola-fabriek varianten. Best vervelend, aangezien dat toch in restaurants, cafe en op feestjes de voorkeur heeft. :p |
Sisi > Fanta (lemon en Nederlandse pomelo gaan daar weer overheen )
7up > Sprite Enkel Coca > Pepsi ^^ |
Achja wansmaak is ook een smaak ;)
alleen bij 7up, sprite heb ik dan weer geen enkele voorkeur. |
Hoi allemaal,
Ook ik doe onderzoek naar Coca Cola door middel van een enquête. Ik zou het dan ook erg fijn vinden als jullie hier tijd voor willen nemen. Het is niet eens vijf minuutjes van je tijd en is anoniem. Met de resultaten moet ik uiteindelijk een verbeterplan schrijven voor de Nederlandse website van Coca Cola. Bij deze link vind je de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=371646 Alvast bedankt! |
Ik heb een idee dat ik die enquête als eens heb ingevuld op een ander sub fora:o
|
Er stonden een paar crossposts, maar die zijn nu verwijderd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.