![]() |
Op kamers, wat is dat?
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik zit op 4havo en heb geen idee wat op kamers nou precies inhoudt. Ik hoor vage verhalen dat je in een huis een kamer huurt en voor de rest de eigenaar compleet negeert en alleen gebruik mag maken van sanitaire voorzieningen als de wc, maar dat je je niet mag begeven in de huiskamer
als dat klopt, lijkt het me superkut |
Meestal houdt het in dat je een kamer huurt in een studentenhuis. Dat kan een speciaal daarvoor gebouwd gebouw zijn (flat bijvoorbeeld) met allemaal min of meer gelijke kamers met gezamenlijke douches en toiletten en een keuken. Het kan ook een gewoon huis zijn waar normaal gezinnen in wonen waar dan alle kamers los van verhuurd worden en je de keuken en het sanitair deelt. Een gezamenlijke woonkamer is er vaak niet (soms wel) omdat die natuurlijk liever ook nog apart verhuurd wordt als kamer.
De eigenaar van het pand woont vaak niet zelf in het studentenhuis, in dat geval is er meer sprake van huren bij een hospita. In dat geval huur je een kamer bij iemand in huis maar vaak ben jij dan de enige student die daar woont. Je hebt ook kamers met een eigen keuken en/of een eigen badkamer, dat zijn dan vaak studio's (eenkamerappartement met badkamer). Op kamers gaan is een goede manier om toch op jezelf te kunnen wonen zonder dat het gelijk veel geld kost en het kan ook heel gezellig zijn om met anderen te wonen. |
Ik heb je topic naar studentenleven verplaatst. Daar past het beter. Hier kan je tevens nog meer dingen vragen of te weten komen over het studentenleven.
|
Je zit met meerdere studenten in een huis en iedereen heeft z'n eigen kamer. Dingen als keuken en wc etc. zijn meestal gedeeld.
Dat is alles. |
Jullie zijn heel lief voor me geweest
|
TS heeft een permban, dus dit topic kan dicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50. |