![]() |
Aardrijkskunde Opdracht O_o
Helloooo people,
Alienchip hierrr!! Wij hebben, van onze aardrijkskunde leraar, de opdracht gekregen om uit te zoeken wat coca cola voor rol speelt in de veramerikanisering van de wereldd! Misschien willen jullie mij een beetje helpen....? Leave a message!! *O**O**O* |
dit mag op het huiswerk forum
|
En ik heb je andere topic op Exacte vakken verwijderd. Crossposten is niet toegestaan, en het hoort daar niet.
Begin eerst eens met uitzoeken wat er bedoeld wordt met veramerikanisering. Het overnemen van de vele fastfood restaurants bijvoorbeeld. Vroeger was er bijna alleen maar de McDonalds in NL. Toen kwamen de burger king en de KFC langzaam op zetten. Deze bedrijven zijn nu alle 3 mega groot (in nederland). 3 andere bedrijven die zeer bekend zijn en bij elkaar horen: Microsoft, Google, Apple. Ook deze 3 bedrijven groeien flink en ieder huishouden heeft/gebruikt producten van deze bedrijven dagelijks. Dan nu Coca Cola. Hiermee wordt het bedrijf 'The Coca-Cola Company' bedoeld. Behalve Coca Cola maken zij ook : Fanta, Sprite, 7 Up. Deze dranken zijn bijna niet meer weg te denken. Kijk op wikipedia eens hoeveel winst het bedrijf maakt. Zoek ook eens op wat ze met dat geld doen? (Sponsoren, Reclame, goede doelen...) |
Citaat:
als toevoeging aan wat thomasJu zegt zou ik zeggen: denk ook aan de manier van reclamemaken, hoe werken bedrijven als coca cola om "hun naam" in restaurants te krijgen. Ik heb zelf trouwens mijn bedenkingen bij veramerikanisering, volgens mij is consumentisme globaal niet amerikaans, (anglo)Amerikanen zijn er wel als geen ander dol op. Maar toch zie je verschillen in een land als nederland zal je niet snel de superjumbomegasized 3.5 gallon (overdreven) beker cola met gratis refills zien voor 1 dollar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |