![]() |
Vavo TL - economie proefwerk help hulp
Heee,
volgende week Maandag heb ik een economie proefwerk van 3 hoofdstukken oude methode http://i40.tinypic.com/2cgenwi.jpg Maar ik begrijp de sommen stelsel niet echt of manier hoe je het beste kunt rekenen... Nieuw x oud : oud x 100% = procentuele verandering Afzet x prijs = omzet omzet - inkoopwaarde = brutowinst brutowinst - bedrijfskosten = netto (winst of verlies) Ik begrijp het niet, alsjeblieft help me ;A; |
verkeerde plek.
ik snap echt niet wat je niet begrijpt, er valt weinig aan te snappen is gewoon invullen. de eerste som is een eenvoudige procentuele verandering; (20-10) / 10 = 0.2 x 100% is 200% controleren: is 20 200% van 10 ... afzet (aantal artikelen verkocht) x prijs = omzet (totaal aan geldstroom voor artikel) 10 stuks x 20 euro = 200 euo Omzet (totaal aan geldstroom) - inkoopwaarde (wat het gekost heeft om aan te kopen) = brutowinst 200 euro - 50 (bijvoorbeeld ligt eraan he) = 150 Brutowinst - bedrijfskosten (kosten gemaakt puur om het bedrijf aan gang te houden) = Nettowinst (wat je over houdt) 150 - 80 (bijvoorbeeld) = 70 is gewoon plussen en minnen ala basisschool Staat hetzelfde als wat jij neer heb gezet en weet echt niet hoe het anders te zeggen |
Ik verplaats het voor je naar huiswerkvragen CME, want daar hoort het.
|
Nieuw x oud : oud x 100% = procentuele verandering
Errrr... (Nieuw - Oud) / oud x 100%. Je wil eigen het verschil tussen nu en vroeger weten (het nieuw - oud) en vervolgens weten hoeveel dat is in verhouding met je oude hoeveelheid (delen door oud). 1 is dan 100%, 2 is 200%, 0,7 = 70%, 0,05 = 5%. De maal 100% is eigenlijk zodat het gewoon wat makkelijker aflezen is van je rekenmachine. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |