Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ADD (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1884593)

Floor1231998 29-10-2013 16:07

.

.

koningcarl 29-10-2013 16:12

Ik heb zelf ook ADD. Tests op internet zeggen niks trouwens. En volgens mij is het niet erfelijk. Daarnaast, je kan toch gewoon vragen of je zo'n test kan doen omdat je er zekerheid over wil?

Toch, wat maakt het uit of je ADD hebt of niet? Dingen veranderen niet als je het wel/niet hebt ofzo. Het is alleen een antwoord op wat vragen, zoals het chaotisch zijn.

Oh en een tip voor je sleutels, leg ze altijd op de zelfde plek. In een bakje in de woonkamer, of gewoon op je bureau. Helpt voor mij enorm.

Pluis 29-10-2013 16:15

aangezien ADD in de categorie psychische "euvels" valt verplaats ik je topic naar psychologie

eva384 29-10-2013 18:14

Vertel dat je last hebt van vergeetachtigheid. En verder lijkt het wel of je het cool vind om add te hebben. En dat is denk ik niet.

koningcarl 29-10-2013 19:09

Citaat:

eva384 schreef: (Bericht 33336538)
Vertel dat je last hebt van vergeetachtigheid. En verder lijkt het wel of je het cool vind om add te hebben. En dat is denk ik niet.

Jammer dat wij 'zieken' geen subsidie krijgen inderdaad. Het leven wordt er zo moeilijk door.

Nee, het maakt echt niks uit of je ADD hebt of niet. Het is geen erge ziekte ofzo.

Daantje_0705 29-10-2013 19:23

ADD diagnostiseer je niet met een internettestje en is wel iets meer dan zo af en toe vergeten waar je sleutels liggen. Dat zal je zelf ook wel weten als je moeder en broer het ook hebben. Ga naar de huisarts als je denkt dat je er zelf ook last van hebt. Die kan je doorverwijzen.

Floor1231998 30-10-2013 14:06

. J

arPos 30-10-2013 16:31

snel afgeleid zijn vergt alleen maar een andere manier van werken geen diagnose.
In combinatie met de rest wie weet, wat maakt het verschil de diagnose te hebben uit, leer ermee omgaan.

Pluis 30-10-2013 19:03

Citaat:

Floor1231998 schreef: (Bericht 33337856)
Natuurlijk lijkt het me niet cool om ADD te hebben, maar als ik het wel heb dan snap ik wel waarom ik zo snel afgeleid ben.

Je hebt geen reet aan dat etiketje, en zelfs al zou je inderdaad ADD hebben wordt het leven daar voor jou niet anders van. Jij bent zoals je bent. Waar je wél je voordeel mee kunt doen als je jezelf inderdaad herkent in de kenmerken van ADD, is eens iets lezen over hoe je ermee om moet gaan.
Trucjes om toch te kunnen plannen, of hoe je niet steeds je spullen kwijtraakt, of hoe je je kan concentreren als dat echt nodig is. Dat soort dingen. Daar heb je geen officiele diagnose voor nodig.

rawbananas 19-11-2013 18:41

Het enige voordeel is dat ik het etiketje ADD heb is dat ik nu af en toe een ritalin pilletje kan slikken voor als ik me echt moet concentreren, zoals tijdens toetsen etc.

maar voor de rest, wat wil je als je ADD diagnose krijgt? je blijft over algemeen nog steeds je sleutels vergeten etc hoor:)
Je moet jezelf helpen, door sleutels altijd op een zichtbare vaste plek te leggen of standaard in je broek terugdoen etc. De tijd nemen als je spullen moet verzamelen etc.
De diagnose zelf maakt niks makkelijker of fijner.:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.