![]() |
Verveling op het HBO
Beste scholieren/studenten,
Hierbij vraag ik mij af, of ik de enige ben die dit probleem heeft, en wat mijn mogelijkheden zijn. Heden studeer ik aan de Saxion HBO-Rechten, maar ik heb echt helemaal niets te doen. Naschoolse activiteiten bieden ze nauwelijks aan, en ik zit maar dag in dag uit series te kijken. Cijfers van de tentamens moeten nog binnenkomen maar het waren ook niet de moeilijkste toetsen. Iemand tips? Groeten, Meneer12 |
Studeren is ook niet als op school waarbij er buitenschoolse activiteiten worden georganiseerd.
Is er geen studie of studentenvereniging? Jaargenoten waarmee je af kunt spreken? Bijbaantje? Een sport of andere hobby? En als het te makkelijk is: zorg dat je je P haalt dit jaar en stap over naar WO-rechten. Of doe er een tweede studie naast om je breder te ori๋nteren. Soms kun je ook keuzevakken bij andere opleidingen doen als een hele 2e opleiding je te gortig is. |
In Enschede (daar ga ik voor het gemak even vanuit dat je op het Saxion zit) zitten meer dan 100 verenigingen waar je je als student kunt aansluiten. Meestal lijken ze vooral op UT-studenten gericht te zijn, maar als HBO-er kan je je er probleemloos bij aansluiten. Zoek een leuke sportvereniging, interessegroep of ga bij ้้n van de studentenverenigingen. Wil je dat niet, sluit je dan aan als vrijwilliger ergens.
|
Ik doe ook HBO en vind het net als jij niet zo moeilijk. Zie het als een luxe, nu kan je er nog allemaal leuke dingen bij doen. Ga bij een commissie, raad of vereniging. Leer je ook nog nieuwe mensen kennen. Voor mij is het geen optie om naar het WO te gaan. Er bestaat namelijk geen WO kunstacademie hier in Nederland.
|
Ik studeer ook HBO-Rechten, vind er geen bal aan. Snel naar de universiteit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |