![]() |
idealen?
Goede avond allemaal,
Ik vraag me het volgende al een tijdje af en op internet vind ik er niks over. Word je gelukkiger door te doen waar jij zelf gelukkig van wordt en meewerken aan de consumptiemaatschappij, plezier zoeken en verder schijt hebben aan alles of kun je beter je leven wijden aan een ideaal? Communisten, Neonazi's, Green Peace activisten etc. hun leven heeft een doel, zij proberen iets te bereiken. Is dat niet ontzettend mooi? Maar aan de andere kant gaan we toch dood, en wat heeft het dan voor zin gehad om je in te zetten voor deze aarde. Het lijkt helemaal tijdverspilling als je je bedenkt dat de zon gaat ontploffen en dat de mens dan niet eens meer bestaat net als het milieu. En tijd bestaat niet in oneindigheid, op oneindig is een seconde net zo kort als 1.000.000 jaar, probeer het maar eens op een lijn aan te geven met een stipje bijv. Hiermee probeer ik te zeggen dat alles wat we nu aan deze wereld veranderen uiteindelijk toch geen zin heeft. Hoe kijken jullie tegen al dit aan? mvg :) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tijd is verder een menselijke constructie. Dat betekent dat het ophoudt pas ophoudt op het moment dat de mens is uitgestorven. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Je kan alles wel wegrelativeren en gewoon 80 jaar wachten tot je dood gaat, of je maakt het jezelf wat draagzamer en doet wat leuks met je leven.
Sommigen gaan nog wat verder en denken aan een beter leven voor het nageslacht, anderen nog verder en denken 100 jaar vooruit. Sommigen schieten door en vermoorden mensen die hun visie op een bepaalde, voor hun ideale, toekomst niet steunen of tegenwerken. Ik stel voor; blijf bij wat je ook doet nadenken met vragen als; - Wat wil ik bereiken? - Vind ik dit wel leuk om te doen? - Vindt een ander het wel leuk dat ik dit doe? (die ander heeft net als jij zijn ideeën) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |