![]() |
Debat nederlands
hallo!
ik moet voor Nederlands een debat gaan voeren met de stelling: "koningin Maxima moet geen regentes kunnen worden van het koninkrijk der Nederland." oftewel maxima mag geen "inval-koningin" worden indien Willem overlijdt en hun oudste dochter Amalia nog niet oud genoeg is om de troon te bestijgen. ik heb zelf wel een paar argumenten maar, sommige zijn nogal ver gezocht. Dus mijn vraag is of jullie een paar argumenten weten. Het mag voor en tegen de stelling zijn. Bij voorbaat dank. |
Welke argumenten heb je zelf al?
|
als argument voor heb ik:
- Constantijn is al koningklijks opgevoed hij weet hoe het gaat en maxima niet - maxima's vader was een minister tijdens de junta en dit kan een slechte naam geven aan nederland als maxima regente word. tegen: - Moeders zijn altijd de voorbeeld geweest voor meisjes dus als maxima regente word zal dit een goed voorbeeld zijn amalia -Ze heeft veel respect geregen over de laatste 11 jaar en respect is nodig voor regentes dit waren ze de meesten zijn nogal makkelijk te weerleggen maar dat maakt nu even niks uit. ik moet eerst maar een voldoende hoeveelheid argumenten zien te krijgen. |
voor:
Maxima is aangetrouwd en heeft dus geen Oranje-Nassau bloed. |
thx!
|
Ey succes morgen hé ;D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |