![]() |
Alcohol Behoefte
Hey! Ik heb eigenlijks een vraag, ik ben zelf 15 maar kom heel makkelijk aan alcohol. Voor mij is nuchter naar een feest gaan dus ook geen optie. En ik heb dus de laatste weken amper gedronken, en nu krijg ik hele sterke behoefte aan alcohol, maar ik ben niet verslaafd want heb geen lichamelijke klachten ofzo.
Wat moet ik doen met die sterke behoefte? Xx |
Je krijgt een hele sterke behoefte aan alcohol? Niet verslaafd? Wat?
|
Je kunt ook geestelijk verslaafd zijn. Dat geeft niet per se lichamelijke klachten. Tip is die drang te leren negeren, onder controle krijgen, niet aan toegeven. Lichamelijke verslaving is in dat opzicht makkelijker te verslaan dan geestelijk, eens je bent afgekickt, kan je lichaam zonder.
Je kunt ook aan dingen verslaafd raken die in principe niet verslavend zijn. Chocolade, sport, seks, eten, gamen... Als je hier nu al last van hebt, zou ik daar zeker op beginnen te letten, je wil niet dat je uiteindelijk alleen nog met alcohol plezier kunt hebben. En alcohol kan ook een lichamelijke verslaving worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is er iets waardoor je die behoefte hebt gekregen of is ze in het algemeen ontstaan?
|
Citaat:
|
Waarom is nuchter naar feestjes gaan geen optie?
|
Op die leeftijd, als je de mogelijkheid hebt? Wij werden nog niet gecontroleerd en voor ons was het ook niet echt denkbaar dat we niet zouden drinken. Stoer, gaaf, fijn, leuk, lol. Ik snap dat wel. Maar destijds had ik niet er echt een drang naar, dat klinkt wel verontrustend.
Thatladyy, ik doelde meer op, is het gewoon algemeen dat je graag drinkt of wordt die behoefte erger in specifieke situaties (ruzie thuis, je verdrietig of kwaad voelen, teleurstelling). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je beseft het nu zelf al, dus probeer wel eens een keertje nee te zeggen tegen drank. Zie dat het ook leuk kan zijn zonder alcohol (niet dat je dingen alleen nog plezierig gaat vinden als je gedronken hebt), probeer die drang onder controle te houden, hou alcohol als extra, als aanvulling, niet als must. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |