Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   wie geilt er nogmeer op de oculus rift? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1885086)

agrssieve meeuw 12-11-2013 20:07

wie geilt er nogmeer op de oculus rift?
 
(y)

Laav 12-11-2013 20:15

In combinatie met die loopunit (y)

Carn 12-11-2013 20:49

nog ff 2 jaartjes wachten en dan is t wel puik genoeg denk ik.

Quintiano 12-11-2013 22:17

Al tijden.

DuoPenotti 13-11-2013 06:51

Heb maanden geleden met de development kit mogen spelen zag er wel goed uit. (Y) Graphics mogen wel wat beter maar daar sta je als je de bril op hebt toch niet al te veel bij stil. ;p

Laav 13-11-2013 07:24

Virtuix Omni, dat was hem. Gouden combi!

Quintiano 13-11-2013 08:13

Citaat:

Laav schreef: (Bericht 33359301)
In combinatie met die loopunit (y)

:cool:

Carn 13-11-2013 08:17

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33359745)
Heb maanden geleden met de development kit mogen spelen zag er wel goed uit. (y) Graphics mogen wel wat beter maar daar sta je als je de bril op hebt toch niet al te veel bij stil. ;p

mjah, wat is dan je definitie van graphics? Verschilt nogal per stukje software.

De resolutie moet nog minstens verdubbeld worden; dat is nog even het grootste "euvel" in mijn mening. En dan het liefst nog kunnen draaien op een mobile device :o

DuoPenotti 13-11-2013 17:31

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 33359766)
mjah, wat is dan je definitie van graphics? Verschilt nogal per stukje software.

De resolutie moet nog minstens verdubbeld worden; dat is nog even het grootste "euvel" in mijn mening. En dan het liefst nog kunnen draaien op een mobile device :o

?Ik doel gewoon op de beelden, het verloop is wat houterig soms als je om je heen kijkt. De motion track werkt wel supergoed.

Heb jij de bril al uitgeprobeerd?

Laav 13-11-2013 18:25

G-Sync (y)

HFSH 13-11-2013 18:40

Ik wacht op de fleshlight integratie. (y)

Reverend 13-11-2013 19:24

Citaat:

HFSH schreef: (Bericht 33360367)
Ik wacht op de fleshlight integratie. (y)

Dichterbij dan je denkt:

http://vimeo.com/79173606

EleventhHour 13-11-2013 19:28

Ik!

Weet niet wat ik er mee moet, maar k wil em!

HFSH 13-11-2013 20:27

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33360409)
Dichterbij dan je denkt:

http://vimeo.com/79173606

Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat de teledildonics enthousiasten er niet op zouden springen. :ghe:

Carn 13-11-2013 21:43

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33360256)
?Ik doel gewoon op de beelden, het verloop is wat houterig soms als je om je heen kijkt. De motion track werkt wel supergoed.

Heb jij de bril al uitgeprobeerd?

Ja, dat verschilt dus per applicatie behoorlijk, de mate waarin het o.a. geoptimaliseerd is voor de OR.

En nope, maar heb wat 'industrievriendjes' die er mee van down hebben.

Macrador 15-11-2013 13:33

Do want! Denk wel dat het nog gevaarlijker wordt om dan per ongeluk 3 uur te gamen terwijl je direct ging koken etc.

DuoPenotti 16-11-2013 13:13

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 33360708)
Ja, dat verschilt dus per applicatie behoorlijk, de mate waarin het o.a. geoptimaliseerd is voor de OR.

En nope, maar heb wat 'industrievriendjes' die er mee van down hebben.

Blablabla probeer hem eerst nou maar eens uit voordat je met algemeenheden gaat strooien ;)

Als er al euvels zijn zit het hem er vooral in dat hij niet over een bril gedragen kan worden,er zijn wel lenzen voor verzienden en bijzienden bijgeleverd maar dat is ook wel behelpen. En er gaan aardig wat testritjes over heen voordat je niet meer duizelig wordt nadat je hem afzet. Diehard gamers vinden het vast niet erg om een paar seconden duizelig te zijn maar ik vond het wel freaky :o

Macrador 16-11-2013 13:15

Je kan toch gewoon dat ding aanpassen op jouw ogen en fout :confused: of was dat foute info

DuoPenotti 16-11-2013 13:15

Het is wel awesome verder :bloos:(y)

DuoPenotti 16-11-2013 13:18

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 33363449)
Je kan toch gewoon dat ding aanpassen op jouw ogen en fout :confused: of was dat foute info

Gaat niet zo makkelijk hoor, althans in de versie die wij kregen er moest 5 cent dwars ingestoken worden om hem scherp te krijgen:D true story

Carn 16-11-2013 13:20

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33363448)
voordat je met algemeenheden gaat strooien ;)

?

DuoPenotti 16-11-2013 13:21

Er is dus geen knop waarin je afwijking ofzo kon invoeren. Voorzover ik weet.

Macrador 16-11-2013 13:23

Das ni zo handig ni

Carn 16-11-2013 13:24

Ja, en? Doe je maar gewoon lenzen in :) maar dit heeft niets met de OR te maken en is een inherent probleem aan VR headsets :p

DuoPenotti 16-11-2013 14:49

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 33363455)
?

Je trapt gewoon open deuren in. Het zal natuurlijk vooral afhangen van de mate waarin een game voor or is geintegreerd. Doet niets af aan wat ik ervaren heb :confused:
Citaat:

Carn schreef: (Bericht 33363465)
Ja, en? Doe je maar gewoon lenzen in :) maar dit heeft niets met de OR te maken en is een inherent probleem aan VR headsets :p

Tja niet alle ogen zijn geschikt voor lenzen. De bril is natuurlijk een belangrijk onderdeel ervan. Ik heb er geen probleem mee maar het verkleint je doelgroep gewoon. Niet zo aangebrand doen ehhh ;)

Carn 16-11-2013 15:52

Gelukkig kom je niet met open deuren ;) fps en resolutie moeten gewoon stabieler en hoger, dat scheelt al een hoop qua motion sickness. De nieuwe devkits hebben nu een full hd displays dus dat zal al een hoop schelen. Maar goed, duurt nog wel n jaartje of wat voordat het geschikt is voor consumenten.

DuoPenotti 16-11-2013 18:15

Dat heeft er niet zoveel mee te maken het is het fucken met het vestibular systeem dat zorgt voor duizeligheid. Ik heb er een hard hoofd in dat ze probleem kunnen oplossen. De enige remedie lijkt gewenning.

DuoPenotti 16-11-2013 18:21

Ah sorry als ik een party pooper klink hoor ;)

Laav 16-11-2013 21:32

T is in principe gewoon sensory deprivation en ik gok dat we daar nooit aan gaan wennen. Ik geloof ook niet in een toekomst waarin we allemaal met een oculus rift gamen, maar vet is t wel.

Laav 16-11-2013 21:33

Oh en denk eens aan films die in 180 graden panorama worden opgenomen, dat je met je oculus gewoon midden in de scene staat!

EleventhHour 17-11-2013 01:06

Citaat:

Laav schreef: (Bericht 33364250)
Oh en denk eens aan films die in 180 graden panorama worden opgenomen, dat je met je oculus gewoon midden in de scene staat!

En dan steeds de verkeerde kant opkijken :')

Pr0xy 17-11-2013 06:41

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 33362180)
Do want! Denk wel dat het nog gevaarlijker wordt om dan per ongeluk 3 uur te gamen terwijl je direct ging koken etc.

Je ging niet direct koken, je ging gamen immers :p

Carn 17-11-2013 11:04

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33363911)
Dat heeft er niet zoveel mee te maken het is het fucken met het vestibular systeem dat zorgt voor duizeligheid. Ik heb er een hard hoofd in dat ze probleem kunnen oplossen. De enige remedie lijkt gewenning.

Het heeft er natuurlijk wel deels mee te maken. Fatsoenlijke resolutie, degelijk aantal fps, geen (v)sync problemen etc dragen veel bij. Natuurlijk speelt gewenning ook een rol maar er kunnen/moeten nog veel meters gemaakt worden qua beeldkwaliteit zelf. Ben daarom ook wel benieuwd wat Carmack zal gaan toevoegen aan de ontwikkeling.

Carn 17-11-2013 11:05

Citaat:

Laav schreef: (Bericht 33364250)
Oh en denk eens aan films die in 180 graden panorama worden opgenomen, dat je met je oculus gewoon midden in de scene staat!

Volgens mij is er al een bioscoopapplicatie, dat je dus in een zaal zit :cool:

Carn 17-11-2013 11:22

Overigens heeft de laatste versie nog een latency van 50ms, dat is nog best ver van de 15ms target :o

DuoPenotti 17-11-2013 19:33

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 33364775)
Het heeft er natuurlijk wel deels mee te maken. Fatsoenlijke resolutie, degelijk aantal fps, geen (v)sync problemen etc dragen veel bij. Natuurlijk speelt gewenning ook een rol maar er kunnen/moeten nog veel meters gemaakt worden qua beeldkwaliteit zelf. Ben daarom ook wel benieuwd wat Carmack zal gaan toevoegen aan de ontwikkeling.

Tja verbetering versterkt de vestibular disconnect toch alleen maar dus dat is geen enkel opzicht een oplossing. :confused:

Carn 17-11-2013 19:54

Wat ik lees van gebruikers is het voornamelijk gewenning, maar een fatsoenlijke framerate / fijnere resolutie helpen dat proces omdat het het visuele deel een stuk minder belastend maakt. De illusie wordt niet per definitie 'echter', maar wel minder vermoeiend. De hevigheid van (VR) motion sickness verschilt natuurlijk, genoeg mensen die er zo goed als geen last van hebben. Maar goed, de doelgroep is vooralsnog ook gamers, die zijn ook wel wat gewend.

Er zal nog heel lang (misschien wel altijd) een dispariteit zijn tussen de visuele en vestibulaire stimuli (en voor sommige mensen zal deze niet te overbruggen zijn, zoals er nu al mensen zijn die al ziek worden van een 3d-spelletje). Laat niet weg dat de enkele grote verbeteringen op het visuele vlak plaats kunnen vinden. Maar wat ik volgens mij al eerder zei, ik denk dat het over een jaar of 2 wel best aardig zal zijn.

Carn 17-11-2013 20:04

volgende stap is eigenlijk een betaalbare motionsimulator :P

Carn 18-12-2013 14:26

http://www.theverge.com/2013/12/18/5...eality-headset
http://www.engadget.com/2013/12/18/avegant-glyph/

:|

maxyoooo 18-12-2013 14:49

ik

Dr. Durrr 18-12-2013 15:11

Lijk me erg interessant in combinatie met erotische content.

Carn 19-03-2014 08:55

Sony komt ook met een VR-headset, eerste instantie alleen voor de PS4. Schijnt beter te werken dan de laatste Rift (Y). Maar goed, kan ook gevalletje vapourware worden :P

http://images.eurogamer.net/2013/art...9519191411.jpg

Carn 25-03-2014 22:09

Mark Zuckerberg is following up his Whatsapp buy with another big acquisition: virtual reality company Oculus VR for $2 billion in stock and cash. In a post on Facebook, Zuckerberg talks at length about how Facebook plans to make Oculus a platform for "completely new kinds of experiences," and gaming is only the first one. Examples he suggests include sitting courtside at a big game, studying in a classroom with other students virtually or getting a face to face doctor consultation from anywhere. The idea that virtual reality may be the next big thing gained more credibility last week when Sony showed off a prototype VR headset for developers, Project Morpheus. That also means Oculus is suddenly staring down a massive competitor -- with others likely on the way -- and now it has the resources of the social network to rely on. The original Oculus Rift Kickstarter was less than two years ago, and ever since founder Palmer Luckey has been publicly pushing it as technology for the masses. The Oculus team has its own statement, promising that "Facebook understands the potential for VR" and gives it the best shot to change the world. There will be conference call to discuss the announcement in 15 minutes, and we should hear from those directly involved why the same site that hosts your coworker's farming sim is the best possible home for the future of virtual reality.

EleventhHour 25-03-2014 22:24

Hmm, dus Facebook wil ook graag weten wat je virtueel bekijkt...

Carn 25-03-2014 22:51

Citaat:

EleventhHour schreef: (Bericht 33518984)
Hmm, dus Facebook wil ook graag weten wat je virtueel bekijkt...

dit omschrijft mijn mening:

"A promising startup getting snapped up by an aggressive corporation early in its lifetime is usually very beneficial financially for the founders and a pretty big detriment to the original vision of the product or service. Facebook is an advertising company, specifically they're in the business of selling targeted user data to their advertising partners.

How that business model distorts the vision for Oculus VR gaming that had so many excited is the reason for the knee jerk negativity."

+

http://www.reddit.com/r/oculus/comme..._of_vr/cgbucep

Carn 25-03-2014 22:54

http://i.minus.com/j8SpxK4j3Qg6Q.jpg

Carn 25-03-2014 22:55

:D

http://www.reddit.com/r/oculus/comme...iend_works_in/

EleventhHour 16-09-2014 23:41

Vandaag mee mogen spelen :bloos:
WAT. VET. :cool:

Hazel 17-09-2014 14:19

Ik. Big taim.

DuoPenotti 17-09-2014 16:20

Oud nieuws.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.