Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Iemand gezocht om te helpen met het bouwen van een website (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1885143)

Liesje(: 14-11-2013 20:17

Iemand gezocht om te helpen met het bouwen van een website

Hallo iedereen,

Ik zit op dit moment op 4 havo en ik ben zo dom geweest om informatica in mijn profiel te kiezen. Een tijdje geleden hebben we de opdracht gekregen op een website te maken. Mijn docent legt nooit iets uit en gaat er vanuit dat iedereen het allemaal snapt... Helaas heeft hij gelijk, iedereen snapt wat hij/zij moet doen, behalve ik... -O- De meeste mensen zijn doubleurs en hebben dat vorig jaar dus ook al moeten doen.

Ik ben nu dus op zoek naar iemand die mij kan helpen. Ik wil mijn website over muziek houden, aangezien je daar veel over kunt vertellen. Gekeken naar de weken/maanden dat ik al bezig had moeten zijn, zou ik nu al zo'n 3 of 4 pagina's af moeten hebben. In plaats van die 3-4 pagina's, ben ik nog aan het kijken hoe ik mijn eerste pagina in elkaar moet zetten. Ik zoek dringend hulp! Als er iemand is die mij wilt helpen, kun je me toevoegen op Skype: lisannehuntjens

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Lisanne :)

Elin3 14-11-2013 21:24

Wat is precies de opdracht, moet je de website schrijven in puur HTML? Moet je er ook een CSS bestand bij gebruiken voor de opmaak, of mag dat heel ouderwets met tabellen in HTML?

Moet je ook inloggen op een server om de site echt online te zetten, of is de site alleen lokaal?

WolterB 15-11-2013 07:09

Ik denk dat me mensen op Software & Multimedia je daar beter mee kunnen helpen, dus verplaats je topic daarheen!

bierkoning 15-11-2013 08:41

Er zijn hier vast mensen die je kunnen en willen helpen, maar vraag gewoon aan je leraar of hij je het nog eens wil uitleggen, en dat je het niet snapt. Wij kunnen het natuurlijk voor je voorkauwen, maar het is belangrijker dat je het zelf snapt.

Hier eventueel wat hulp via google.
Voor een CSS website, http://www.w3schools.com/css/

En de HTML variant, http://www.w3schools.com/html/default.asp

Quintiano 15-11-2013 12:42

Ehr, 'is' is wat anders dan 'eens', waarde forumbaas.

Dark Phoenix 15-11-2013 16:21

Weken / maanden voor 4 pagina's? :D

TheBom 15-11-2013 18:50

joomla?

Liesje(: 15-11-2013 19:05

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33361758)
Wat is precies de opdracht, moet je de website schrijven in puur HTML? Moet je er ook een CSS bestand bij gebruiken voor de opmaak, of mag dat heel ouderwets met tabellen in HTML?

Moet je ook inloggen op een server om de site echt online te zetten, of is de site alleen lokaal?

Nou... Ik maak de HTML-code in ieder geval in Notepad. CSS moeten we inderdaad ook gebruiken, maar ook daar heb ik totaal geen verstand van... Ik heb geen idee hoe we de site online moeten zetten als ik eerlijk ben. :confused:

Sadye_verwijderd 15-11-2013 20:02

Kan je het vak niet laten vallen?

deadlock 15-11-2013 20:06

Citaat:

Liesje(: schreef: (Bericht 33362708)
Nou... Ik maak de HTML-code in ieder geval in Notepad. CSS moeten we inderdaad ook gebruiken, maar ook daar heb ik totaal geen verstand van... Ik heb geen idee hoe we de site online moeten zetten als ik eerlijk ben. :confused:

Neem een code editor met syntax highlighting zoals notepad++. CSS is ongelofelijk eenvoudig, net als HTML. Frames beginnen weer helemaal hip te worden trouwens (geen grapje jongens en meisjes). En lees de documentatie. Zoek gewoon precies wat je wil doen.

"How do I create X in HTML" "How do I make up Y in CSS".

deadlock 15-11-2013 20:07

Eigenlijk wilde ik alleen "Ugh" antwoorden. Informatica en websites hebben niet zoveel met elkaar te maken namelijk.

Elin3 15-11-2013 20:42

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33362789)
Eigenlijk wilde ik alleen "Ugh" antwoorden. Informatica en websites hebben niet zoveel met elkaar te maken namelijk.

Op de middelbare school denken ze van wel. En bij mij studie (Informatica & Economie) hebben ze ons ook nog een ochtendje met HTML/ CSS laten spelen.

@TS; Stel inderdaad je vragen aan de leraar, zoek een beetje handig op internet en als je niet precies weet hoe de site online moet komen (en je docent je daar niet bij wil helpen) kan je het ook altijd even aan een klasgenoot vragen. Die willen vast wel even snel uitleggen hoe dat gaat.

freyk 16-11-2013 09:26

Als je niet zoveel tijd hebt, raad ik je aan om eerst om de inhoud en tekstopmaak te maken met een programma waar je meteen al het resulaat ziet, in plaats dat je zelf code schrijft (bv met kompozer).
Daarna bekijk je de code en pas je aan/ voeg je in je de code dingen toe, wat je de les hebt geleerd.
Gooi je er nog zelf geschreven css bestand er tegen aan (zoals eerder aangegeven, notepad++)
En zet je de boel online.

Net zoals bierkoning, raad ik je ook aan op W3schools naar htmlcode voorbeelden te kijken, te testen en in je eigen code te plakken.

Liesje(: 16-11-2013 18:51

Citaat:

Sadye schreef: (Bericht 33362782)
Kan je het vak niet laten vallen?

Ik had dat wel kunnen doen, maar als ik dat zou doen dan zou ik ook bij een paar vakken bij een andere andere leraar en in een andere klas komen. Daar had ik niet veel zin in, dus heb geen actie ondernomen... Nu bedenk ik me dat ik het allicht had kunnen vragen, maar daar ben ik nu te laat mee helaas.

Sadye_verwijderd 16-11-2013 19:13

Citaat:

Liesje(: schreef: (Bericht 33363984)
Ik had dat wel kunnen doen, maar als ik dat zou doen dan zou ik ook bij een paar vakken bij een andere andere leraar en in een andere klas komen. Daar had ik niet veel zin in, dus heb geen actie ondernomen... Nu bedenk ik me dat ik het allicht had kunnen vragen, maar daar ben ik nu te laat mee helaas.

Dat is jammer. Even doorbijten en niet bang zijn hulp te vragen aan je leraar of computerdeskundigen buiten school. De ICT op je school wilt het misschien uitleggen :lampje:

En anders kan je het volgend jaar misschien laten vallen .Wel op tijd zijn en informeren bij je decaan.

Succes dit jaar ^^

Arike 19-11-2013 18:24

Ik vind 't altijd fijn om website code HTML of CSS in ConTEXT te schrijven, omdat je de verschillende dingetjes dan in verschillende kleuren ziet, dus je ziet 't beter als er iets mis dreigt te gaan door b.v. een spellingsvoudje. Verder is 't gewoon een tekst-schrijvertje zoals notepad, maar wel met tabjes zodat je verschillende dingen open kan hebben.

http://www.contexteditor.org/

Sigmund 19-11-2013 18:35

Je kan ook kijken of de computers bij jou op school een programma als Microsoft Frontpage gebruiken. Daarin kan je gewoon een pagina 'what-you-see-is-what-you-get' maken, en maakt het programma de code er vervolgens bij.

Jessedepesse99 11-12-2013 18:02

Probeer eens weebly. Ik wil je desnoods ook wel helpen. Ik heb nl een pro-account en zonder pro-account staat eronder made with weebly.

TheHunter 11-12-2013 23:02

Gozer de bedoeling van informatica is dat je paginas zelf ontwerpt en script, niet een voorgebakken weebly gebruiken... ik weet dat je dan zeker een 1 van je docent krijgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.