![]() |
+ 30 leerlingen, overvolle klas
En bevalt dat?
|
Nee.
Wat wil je met dit topic bereiken? Je kunt best discussiëren over grote vs. kleine klassen, maar het lijkt me zelf nogal wiedes dat je met kleinere klassen meer kan bereiken. |
Dat ligt er maar net aan. Ik heb liever een klas met 30+ leerlingen met een zeer goede docent dan een klas van 15 met een redelijke docent.
|
Heb je dan niet liever een klas van 15 met een goede docent? :P
Tuurlijk ligt het ook aan de docent, maar als je die factor even wegdenkt of gelijkstelt dan kijk je wat meer puur op grote vs. kleine klassen. |
Ik vind het vreselijk. De leraar wordt altijd boos, omdat er teveel mensen niet luisteren. Je moet steeds op gerotzooi van anderen wachten tot de les verder gaat. -O-
|
Citaat:
Natuurlijk zou ik liever een klas hebben van vijftien met een goede docent. Maar minder dan vijftien hoeft echt niet. Hoe kleiner, hoe minder aardige mensen in de klas zitten, hoe minder contact (tijdens de lessen), hoe saaier. :rolleyes: |
Ik heb economie met 30 man. Echt genieten, vooral omdat de helft er zit omdat ze nog een gaatje in hun profiel op moesten vullen. (y) :herp:
|
Ik zat vaak in een klas met 30+ kids, hierdoor kreeg ik vaak meer vrijheid en kon ik al snel veel zelfstandig.
|
Met filosofie en MAW zit ik altijd in kleine klasjes, heerlijk. Vrij discussiëren en fijne werkomgeving. Leraar is niet veel tijd van de les kwijt door mensen te laten luisteren.
Duidelijk dat de leraar hier ook baat bij heeft. Heb pas sinds bovenbouw kleine klasjes, maar denk dat het nog veel beter zou zijn voor onderbouw. Vooral ik was iemand waar vroeger opgelet moest worden omdat ik nooit aan het opletten was. Nu doe ik dat wel. maar toen stond mijn schrift van boven tot onder vol met tekeningen en verhaaltjes. Heb zoveel belangrijke basisinformatie gemist in mijn eerste jaren zoals d's en t's en de onderwerpen als meewerkendvoorwerp etc.. |
Als jij beseft dat het belangrijke informatie is die je mist, heb je dat met een uurtje (evt zelfstandig) werken weer op niveau gebracht, zéker werkwoordspelling. Vreemd dat je dat afschuift op klasgrootte.
Ik heb bijvoorbeeld leren spellen door te forumen. |
Ik heb twee brugklassen van 31 leerlingen. Het is wel te doen, alleen een hel om alle namen te leren. Kwestie van rustig orde houden.
|
hm wisselt per keer, ik zit officieel in een klas van 26, maar in het algemeen zijn we met 11/12 mensen. De rest komt niet. Ik mis de gezelligheid wel als we elke x met zo weinig mensen zijn, maar als je bedenkt dat geen docent ons kan houden als we met 12 mensen zijn, wil ik neit weten wat voor dierentuin het is met 26..
|
Zit in een klas van 31 mensen. HET IS NIET NORMAAL. 2 keer leraren laten huilen. Gewoon onrustigheid, je hebt bitches nerds en zo
|
ik heb ook altijd in klassen gezeten waar veel mensen leraren overspannen maakten en stagiaires wegpesten. En het stomme is dat ze strenge maatregelen nemen waar de hele klas aan mee moet werken en degene die niets deden er de dupe van worden. (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.