Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat gebruik jij online of op je comp bij 't maken van 'n pws? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1885327)

Arike 19-11-2013 18:36

Wat gebruik jij online of op je comp bij 't maken van 'n pws?
 
Ben bezig met 'n opdracht en ideeen zouden fijn zijn. 't moet een ontwerp voor 'n forumachtig iets worden waar je met een groep (een klas) projecten zou kunnen doen (zoals profielwerkstukken) alleen dan makkelijk.

Ik zat bijv. al te denken aan profielen kunnen maken, elkaar vragen kunnen stellen, chatfunctie, dingen neer kunnen zetten, en als je moet inloggen is 't veiliger.

Maar ik dacht de vraag 's voor de wereld te gooien: wat gebruik jij/zou je handig vinden in programma's en websites als je een PO of PWS maakt?

Sigmund 19-11-2013 18:38

Ik heb met mijn maatje een map gemaakt in Google Drive waar we allebei in kunnen en waar we alle bestanden in kwijt kunnen.

ThomasJu 19-11-2013 20:09

@Sigmund, kijk eens naar Dropbox. Dat vind ik makkelijker werken. Dat is gewoon een map die op beide computers staat en altijd het zelfde is (gesynchroniseerd).

@Arike, het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Maar zoals ik nu verslagen maak zou ik ook m'n pws wel weer willen maken. Mbv LaTeX, dat werkt veel beter/makkelijker dan word.

Voor welk vak zou je dat moeten gebruiken? Als je bij informatica aan een groot product aan het werk ben zou ik iets zoals GitHub handig vinden. Die houd bij wie wat heeft veranderd. Ook kan je daar een lijstje maken van wat er nog gedaan moet worden (en wie er mee bezig is).

Sigmund 19-11-2013 20:19

Dat kan met Drive sinds een jaar of anderhalf ook. :) Daarnaast heeft Drive een chatfunctie, en kan je real-time samenwerken aan bestanden.

freyk 19-11-2013 21:11

Tijdens mijn studietijd maakten wij veel gebruik van google docs en een ftp server (maar dat is nu overbodig door google drive).
Daarnaast ms office/libreoffice pakket en openproj.
Versiebeheer bestond uit de ftp-server (logboek) met daarop een aantal mappen.
(bijvoorbeeld projectmappen, opdrachten en mappen met namen zoals bezig, tecontroleren, samenvatting en eindresultaat)

Arike 20-11-2013 16:15

Dank allemaal voor de antwoorden! Helpt mij weer een eindje op weg. Drive is blijkbaar 'n aanrader.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.