![]() |
Eisen om van 1havo-vwo naar 2vwo te gaan?
--
|
..
|
Je wil binnen tien minuten reactie ja? Je school mag het zelf weten.
|
Als jouw school in de brugklas op VWO-niveau lesgeeft is het logisch dat je gewoon over bent naar de tweede klas als je voor al je vakken voldoende staat.
|
hey,
Ik zat in de brugklas ook in een havo/vwo klas. Wij werkte in enkel VWO boeken en werden met 2 cijfers beoordeeld per toets. Eentje havo en eentje VWO, we hadden dus ook 2 cijferlijsten. Bij het overgaan zaten dus dezelfde regels als wanneer je in een normale VWO klas zat. Zit het bij jou totaal anders of komt het overeen? Als je het je echt afvraagt moet je het gewoon rondvragen aan personeel op je school die er vanaf weet |
In mijn brugklas moest je minimaal een 7 gemiddeld staan ofzo voor vwo. Zoek het voor je eigen school goed uit
|
btw 5,5 gemiddeld staan over al je vakken lijkt me erg laag? dat zou betekenen dat je voor veel vakken gewoon onvoldoende mag staan?
|
Citaat:
Maar 5,5 is wel gewoon voldoende? Bij mij op school in in ieder geval. *en bij mij op school is h/a exact hetzelfde als atheneum alleen krijgen wij ook havo-cijfers |
Citaat:
aha het ging 5,5 per vak ik dacht dat het om alle vakken bij elkaar ging en dan gemiddeld. 5,5 gemiddeld per vak vind ik wel normaal voor brugklas, heb toen nooit wat meegekregen over een gemiddelde voor alle vakken. In havo 4 moest ik wel een gemiddelde hebben van 6,1 om over te mogen gaan. Maar als ik de topicmaakster was zou ik gewoon even goed navraag doen, even bij iemand langslopen of mailtje sturen. |
Ik heb havo-vwo gedaan in de brugklas, bij ons was je een bespreekgeval tussen de 6.5 en de 6.8 gemiddeld (ik vind die eisen wel erg hoog, maar heb t gehaald:) ).
Alles wat hoger was, was automatisch door naar 2 VWO bij ons |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |