![]() |
Deel studiefinanciering terugbetalen
Hallo,
Ik had een studiefinanciering uitwonend aangevraagd maar uiteindelijk ben ik pas op de helft van September op kamers gegaan. Nu heeft DUO besloten om mij voor die maand als thuiswonend te regitreren en vorderen ze €195,- terug (in de vorm van minder stufie in deze en vorige maand). MAAR, ik heb wel een halve maand huur moeten betalen voor mijn kamer. Nou is mijn vraag, kan ik (een deel van) dit geld terugvragen bij DUO? |
Nee.
|
Nee, want DUO rekent niet in halve maanden, maar in hele. Als jij de eerst helft van de maand in principe nog gewoon thuis woonde, is het dus logisch dat DUO je geen stufi geeft voor een uitwonend student. Kwestie van pech heben, helaas!
|
De woonsituatie op de eerste van de maand is bepalend hiervoor. Toen was je nog thuiswonend.
|
ok, tnx!
|
Volgens mij hebben jullie verkeerdeinfo grgegeven want ik ben ooit per de achtste uit huis gegaan en toen kreeg ik t geld voor die 22 dagen erbjj op mn volgende stufi.
|
Ik ga uit van deze informatie op de website van DUO.
|
Ik had de vraag verkeerd gelezen, ze hebben bij mij toen ook achteraf een deel van het geld teruggevorderd inderdaad.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59. |