Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Hardware]cd-rom schijf 'weg' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=188552)

Mara 17-08-2002 12:14

cd-rom schijf 'weg'

Hey!

Ik post hier namens een vriendin, zij heeft nl een probleempje met de computer.
De cd-rom schijf is 'weg.' Hij is er natuurlijk nog wel ;) maar als je iets van een cd wil halen kan het niet omdat hij het station niet kan vinden, het station staat ook helemaal niet aangegeven ofzo.

Weten jullie wat er aan de hand is en wat we moeten doen?
Thnx!

de postbode 17-08-2002 12:19

ehm, misschien zit er een (ide) kabeltje los?? ehm, dit kan je controleren door de kast van de computer open te maken en te kijken of de brede platte kabel die vanaf het moederbord komt goed vast zit in de cd-rom drive.

-de postbode-

Mara 17-08-2002 12:22

Citaat:

de postbode schreef:
ehm, misschien zit er een (ide) kabeltje los?? ehm, dit kan je controleren door de kast van de computer open te maken en te kijken of de brede platte kabel die vanaf het moederbord komt goed vast zit in de cd-rom drive.

-de postbode-

Nee volgens mij zeiden ze dat ze alle kabels etc al gecheckt hadden.

DoubleCheck 17-08-2002 21:51

Hmmmzzz.....Normaal behoort windoos een cd-rom drive vanzelf te herkennen. Misschien moet je de cd-rom drive in het bios aangeven als dat nog niet gebeurt is.

RenT 17-08-2002 23:20

Als hij 'ineens' weg is is toch echt t waarschijnlijkst dat óf de IDE-kabel (die grijze platte) of de voedingskabel los is geschoten.

Shock 18-08-2002 09:45

kwam bij mij ook wel eens voor
waarschijnlijk komt het door een 'foute' cd, dus probeer in dos die cd er eens uit te krijgen en reset m dan eens, waarschijnlijk doettie het dan weer :)

succes ermee

Z03p3rm4n 18-08-2002 13:09

misschien heb je in je register zitten fucken *kijkt streng aan, niet in klooien!

RenT 18-08-2002 15:05

Citaat:

Z03p3rm4n schreef:
misschien heb je in je register zitten fucken *kijkt streng aan, niet in klooien!
Daar kan je nog s wat mee :rolleyes:

Onze Zoon 18-08-2002 19:20

dat heb ik dus nu ook!!!!

is dit niet zo'n attack van de amusement industrie :eek:

Henri 18-08-2002 19:43

Ik weet t, ik weet t, en Scorpion3000 is het roerend met me eens, dat weet ik nu al: het is een hacker :eek: :eek:

*Kuch*

Zoals RenT ook al aangaf, check toch echt de bekabeling ff (beter), want als het van het een op t andere moment gebeurd kan ik me niet voorstellen dat t een software probleem is...

Mara 21-08-2002 20:14

Ok bedankt voor jullie reacties!
Het is mijn computer niet, dus ik weet ook niet wat er mee gedaan word ofzo, maar ik zal dus even doorgeven dat ze echt alle kabels moeten checken!

ChuCky16_:-) 21-08-2002 21:25

ja dat probleem heb ik ook maar dan iets anders...

hij geeft steeds an die het station neit klaar is terwijl hij goed geinstalleerd is en ook stroom heeft...aangezien hij wel begint te draaien zodra je er een rommetje in stouwt..

kables zitten goed volgens mij..snap er ook nix van... :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

ik zal de kabels nog es checken.....zal eht wel weer aan liggen...
en nee ik heb nergens mee zitten kloten...ben neit zo achterlijk

DoubleCheck 21-08-2002 21:54

Zit de ide kabel goed om? Het rode lijntje op de kabel moet aan de kant van de stroomaansluiting zitten.

Onze Zoon 25-08-2002 20:24

hij doet het nog steeds niet en stroom heeft ie :/

Quintiano 25-08-2002 21:08

't Ding is gewoon kapot dan. Kloar.

Edit--

En ja, dat kan. Electronica e.d. kan 't gewoon begeven zonder duidelijke oorzaak.

Shock 26-08-2002 22:02

Citaat:

Dobermann schreef:

Edit--

En ja, dat kan. Electronica e.d. kan 't gewoon begeven zonder duidelijke oorzaak.

vaak zijn het spanningsstoringen in het net, zo is onze monitor ook eens kapot gegaan. Een ups zou nog het mooiste zijn in zo'n geval, voor 75 euro heb je al een mooi apparaatje staan. Altijd constante spanning, zelfs als de spanning van het net wegvalt houdt ie de spanning nog vast, dus dan heb je nog ff de tijd om je computer af te sluiten :)

DoubleCheck 26-08-2002 22:35

Citaat:

Dobermann schreef:

Edit--

Idd

SoulWanderer 29-08-2002 19:25

Als je CD-Rom spelur t nie meer doet kan dit ook door de drivers. En hoe windows (winBLOWS dus) ze ook herkent, met 1 dingetje downloaden kan alles al niet meer werken en windows herkent het dingetje niet meer. Probeer is de drivers opnieuw te installeren van de bijgeleverde cd-rom (waarschijnlijk, en als je 2 cdrom spelers heb :) ) en anders kan je ze wel ergens downloaden van internet. Je kan ook de fabrikant van de CD-rom is raadplegen als je er niet meer uitkomt.

SoulWanderer

DoubleCheck 29-08-2002 20:33

Vreemd. Normaal neemt Windows de gegevens van het bios toch over. d.w.z. Als het bios een cd-rom herkent, herkent windows deze ook.

DoubleCheck 29-08-2002 21:08

Je gelooft het of niet :( maar ik wil zojuist iets van de cd opstarten, zie ik dat beide cd-rom spelers (brander en gewone) uit windows verdwenen zijn.
Het bios herkent ze wel, dos ook maar windows niet. Hij zegt code 31 en ik heb Windows 2000.
Heb al paar keer opnieuw gestart en drivers nieuw geinstalleerd maar zonder succes.
Dit kan toch niet :mad:

DoubleCheck 30-08-2002 00:18

Al opgelost.

ps. Als oplossing had ik het volgende gevonden:

Verwijder in het register de waarden van de sleutels van LowerFilters en Upperfilters.

Deze sleutels bevinden zich op locatie:

'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}' :)

Bij mij werkte het. Ik weet niet of het bij jullie ook werkt.

Quintiano 30-08-2002 00:27

Citaat:

DoubleCheck schreef:
Al opgelost.

ps. Als oplossing had ik het volgende gevonden:

Verwijder in het register de waarden van de sleutels van LowerFilters en Upperfilters.

Deze sleutels bevinden zich op locatie:

'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}' :)

Bij mij werkte het. Ik weet niet of het bij jullie ook werkt.

Waar zijn die sleutels voor?

Quintiano 30-08-2002 00:28

Citaat:

SoulWanderer schreef:
Als je CD-Rom spelur t nie meer doet kan dit ook door de drivers. En hoe windows (winBLOWS dus) ze ook herkent, met 1 dingetje downloaden kan alles al niet meer werken en windows herkent het dingetje niet meer. Probeer is de drivers opnieuw te installeren van de bijgeleverde cd-rom (waarschijnlijk, en als je 2 cdrom spelers heb :) ) en anders kan je ze wel ergens downloaden van internet. Je kan ook de fabrikant van de CD-rom is raadplegen als je er niet meer uitkomt.

SoulWanderer

Leg mij eens uit wat je daarvoor moet downloaden dan? Wat is dat 'dingetje'?

DoubleCheck 30-08-2002 00:41

Sleutels zijn in dit geval "Uppperfilter" en "Lowerfilter". Deze bevatten dan waarden.
Bijv. de sleutel Upperfilter bevatte bij mij de waarde "cd2k".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.