![]() |
Connexxion
Avond,
Weet iemand hoe het werkt in de bus, zonder OV? Als je in de bus stapt, kan je ook van die kaartjes kopen. Maar mijn vraag was meer, moet je dan voor het hele kaartje betalen? Want het gaat om een kleine rit van 11 minuten. Rit kost 1,21 euro. Moet ik dan voor die 1,21 betalen? Of voor een vol kaartje? Ja nee, ik ben niet zo bekend met openbaar vervoer. Alvast bedankt! |
Je zegt tegen de chauffeur waar je heen wilt en daar betaal je voor.
|
Maar, dan moet je toch zo'n klein kaartje kopen? Dat je dan zegt 'Ik wil naar de stad', en dat je dan zo'n kaartje krijgt?
|
Strippenkaarten bestaan niet meer dus je betaalt gewoon voor de afstand die je aflegt.
|
Citaat:
|
Er zijn maar 2 manieren om met het OV te reizen. Of met een OVkaart waarmee je zelf in- en uitcheck of een los kaartje waarmee je betaalt voor de afstand die je reist.
|
Citaat:
|
Ja
|
Citaat:
|
Goeie reis!
|
Die 1,21 is waarschijnlijk de prijs die je betaalt als je op saldo reist met de OV-chipkaart. Een los kaartje bij de chauffeur is meestal duurder en doorgaans een rond bedrag. Kijk even op de site van de vervoerder wat voor kaartjes ze in de bus verkopen want dat verschilt per regio/vervoerder. Doorgaans is het bijvoorbeeld een kaartje voor 1uur reizen of een korte of lange reis. Je betaalt in elk geval niet per kilometer zoals wanneer je op saldo reist.
|
Citaat:
|
Ik heb iets gevonden! Eventuele dalkaarten, voor een stad of regio, kan je gewoon in de bus kopen, toch?
|
Dat ligt eraan. Je hebt ook dalkorting abonnementen die je op een eigen OV-chipkaart moet laden. Het zou er bij moeten staan op de site lijkt me. Waar wil je heen dan kijk ik of ik je kan helpen als ik op mijn laptop zit (nu mobiel).
|
Heb je een privé berichtje gestuurd!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |