![]() |
Gespierd lichaam krijgen
Hallo,
Ik ben een jongen van 17 jaar oud. Ik wil graag een mooi gespierd lichaam krijgen. Ik ga nu al 3 maand naar de fitness en na de kerstvakantie zou ik gaan beginnen met proteïneshakes. Ik ga 2 à 3x naar de fitness, hangt er een beetje vanaf. Ik probeer wel meestal 3 keer te gaan. Ik ben 1,70m en weeg 61,5 kg. Ja, ik ben niet zo groot en ik ga waarschijnlijk ook niet veel meer groeien.. De genen van de kleine mama zie je wel ;) Zouden jullie misschien nog wat tips kunnen geven hoe ik relatief rap gespierd kan worden? Alvast bedankt ;) |
Na 3 maanden kan je niet gelijk al gespierd worden, dit heeft tijd nodig.
Je gewicht is best laag, voeding is namelijk erg belangrijk voor je spieropbouw. Protein shakes nemen is een goede stap, maar in principe zou je het meeste moeten halen uit de voeding zelf. Wat eet je zoal per dag (ochtend, middag, avond)? |
Ja ik weet dat ik na 3 maand nog niet heel gespierd kan zijn, maar ik wil gewoon gespierd worden en zoals iedereen denk ik natuurlijk zo snel mogelijk :)
Ik eet s'ochtends 4 boterhammen met ham ofzo en 3 tassen melk. Om 10u eet ik een banaan of mandarijntje ofzo Smiddags op school eet ik 6 boterhammen met americain, ham of iets anders Om 2u eet ik een koek ofzo ( dinokoek) Om 5u eet ik een bord soep met brood Avondmaal eet ik wat de oot schaft meestal eet ik ook wel veel En dan voor tv in de avond nog iets fruitje of boterham ofzi met 2 tassen melk. De dagen dat ik ga fitnessen zet ik voor de fitness ook 3 eieren. |
Structuur en regelmaat betreffende je trainingsschema. Vraag desnoods advies van zo'n joker die er rondhobbelt over hoe je het beste te werk kan gaan. Voor de rest is het gewoon een kwestie van doorgaan; in den beginne zal je 't snelst vooruit gaan. Dat merk je aan spierkracht en hetgeen je in de spiegel ziet gebeuren. Voeding is zeker belangrijk, maar goed met je lichaam werken (techniek in plaats van hersenloos zo zwaar mogelijk pompen) is zeker nu belangrijker. En oh, beperk je niet alleen tot het 'doen' van je bovenlichaam. Anders raak je proporties kwijt en dat ziet er nooit uit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |