![]() |
Transexueel op school/in de klas
Hoe zouden jullie reageren dat er op school in de klas iemand zal zitten die transexueel is en zich laat ombouwen van jongen naar meisje?
Korte samenvatting Ik zit op een midelbare school waar heel openlijk wordt gedaan over homo's en lesbiennes zitten ook op deze school die openlijk uit de kast zijn daar wordt niet moeilijk overgedaan. Ik zelf sta bekend als een vrouwelijke homo. Maar achter de schermen heeft zich het een en ander afgespeeld bij mij de laatste jaren en ik zit niet lekker in mijn lichaam waar door ik veel bij gespreks groepen heb gezeten. Nu is daar uit voort gekomen dat ik transexueel ben en nu heb ik eindelijk groen licht gekregen om vanaf februarie met hormonen te gaan beginnen waar door ik langzaam ga veranderen van man naar vrouw. Dit houdt ook in dat ik binnen 6 maanden volledig als vrouw ga leven. Echter op school weten ze dit nog niet en moet ik nog uit de kast komen dat ik me laat ombouwen. Vandaar dat ik mij hier orienteer wat de reakties zijn en wat ik kan verwachten op school. |
Ga van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen... succes ermee in ieder geval.
|
Citaat:
In ieder geval goed dat je dit doet als je je er fijn bij voelt. Weet dat meer mensen je steunen dan dat er je afkraken. Succes (y) |
Mij persoonlijk zou het compleet siberisch laten maar reken er maar niet op dat dat automatisch van toepassing is op je klasgenoten.
|
iederren zal je haten bij ons school. succes
|
Bij ons op school is er een paar jaar geleden een meisje een jongen geworden. Hij kreeg natuurlijk wel opmerkingen, zowel gemeen als gewoon een beetje flauw, maar over het algemeen viel het alles mee.
|
mensen gaan je raar vinden, of je dat nou bent of niet. Sterkte ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat je topic niet over seks gaat, maar juist over de sociale kanten van transseksueel zijn, heb ik je topic naar psychologie verplaatst. Hier komen vaker mensen met genderdysforie, dus dan heb je ook nog eens kans dat een lotgenoot zijn/haar ervaringen deelt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |