Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat neem jij mee? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1886783)

o Diego z 01-01-2014 23:47

Wat neem jij mee?

Hey,

Wat neem jij mee naar school en hoe? Ik neem geen brood mee ofzo alleen melk in een bidon. Mischien kan ik het uitproberen :)

Mutant_oud 02-01-2014 10:32

Dat is al lang geleden voor me. Meestal brood met iets op, cup à soup, drinken was meestal wel daar te krijgen. Toen ik later dingen als stage ging doen, was het wel eens wat uitgebreider, dingen die in een magnetron kunnen (pasta) of soort salades (ik eet geen sla en geen rauwe groenten, dus eerder tomaat of afgekoelde gekookte groenten, kazen, dressing, gekookt ei, andere aanvullingen).

Elin3 02-01-2014 10:53

Meestal wat belegde boterhammen en een flesje water. En dan voor tussendoor twee mandarijnen/ een appel of iets van koek.

Op mijn middelbare school was het gebruikelijk in de lokalen samen met je klas te lunchen, dus je had niet echt de mogelijkheid om in de (zeer beperkte) kantine iets te gaan halen.
Als er op school broodjes knakworst/ hamburger/ frikadel/ kroket verkocht werden voor het goede doel voegde ik dat wel vaak aan mijn lunch toe. De hele school rook dan zodanig naar dat soort voedsel dat zelfbeheersing lastig werd ;)

Miekje* 02-01-2014 11:21

Ik heb meestal wel boterhammen bij me en iets van een appel, maar meestal heb ik daar niet genoeg aan en haal bij de kantine van school een broodje, soep of een salade.

Ik maak ook weleens thuis een salade die ik dan in een bakje meeneem naar school. Ook neem ik vaak een of twee pakjes crackers mee en een bakje smeerkaas (y) En als ik iets gebakken heb, neem ik dat ook vaak mee naar school, meestal om uit te delen.

En ik heb altijd een literfles water bij me.

Hawahaai 02-01-2014 12:10

Op de middelbare school kocht ik thee, daarna nam ik altijd een flesje water/sap/ranja mee. Om te eten smeer ik thuis mijn boterhammen, soms afgewisseld met een eierkoek, krentenbol of een bakje salade.

bloodyb 02-01-2014 12:13

Alleen melk lijkt me weinig als je nog volop in de groei zit. Ik zou toch minstens een stuk of 3 boterhammen en fruit meenemen.

Sarah 02-01-2014 15:27

Naar werk neem ik meestal brood mee, of als ik daar geen zin in heb maak ik een salade of neem ik yoghurt en muesli mee in aparte bakjes.
Als ik brood mee neem is dat vaak een sandwich met (geiten)kaas + vleeswaren+ komkommer/tomaat + vaak pesto of mosterd, alleen één soort beleg is ook maar zo saai, en dan vult het ook wat beter.

Anne794 05-02-2014 17:13

Een appel, 2 broodjes, een pakje Wicky en een pakje chocolademelk

fizzle-fluffy 08-02-2014 00:06

3 a 4 boterhammen, iig met kaas, en dan soms ook nog met appelstroop of pindakaas of chocopasta erop. Verder gewoon water. Maar soms ook warm eten in een tupperware. Heb nogal onregelmatige schooltijden. Als ik voor de hele dag tussendoortjes mee moet neem ik een voorverpakte koek en een stuk fruit mee, dat is het makkelijkst.

scholiermavo 08-02-2014 16:08

4 boterhammen, omdat n vriendin elke dag men brood pikt.
verder fles ijsthee

TOMMYHILFIGERRR 09-02-2014 17:49

Altijd vier boterhammen, tegenwoordig met altijd kippenwit + een dikke laag currysaus (zoals men er mosterd op doet) .
Heeeerlijk!
Of Philadelphia met sla en olijven of zo.
En altijd een flesje water.

Daantje_0705 09-02-2014 18:05

Vier boterhammen (twee met kaas, twee met vleeswaar, als ik ga sporten 's avonds nog één extra met pindakaas), een verpakte koek of krentenbol of eierkoek en een stuk fruit (appel, banaan, mandarijntjes, druiven, oid), een beker optimel en ik heb op het werk altijd zakjes cup a soup liggen. Op vrijdag neem ik nooit brood mee, dan haal ik een broodje.

Geileboy8 12-03-2014 22:22

6 boterhammen met kipfilet
En 1 liter water haha

Kongolo 13-03-2014 19:46

Ik neem voor de eerste pauze een stuk fruit en een pakje melk mee, voor de tweede pauze brood en melk.

Durian 05-04-2014 23:59

Ik neem 4 broodjes mee, 2 standaard met chocopasta en 2 met iets hartigs. Vaak pathé of salami, in die richting, dus je snapt wel dat dat kan stinken, maarja, ik vind het lekker. :P De smaak van chocoladepasta kan het compenseren gelukkig en natuurlijk fruitdrinkpakjes en limonade. :P Dit schooljaar geen een keer wat in de kantine gehaald, een schande, want die broodjes zijn verdomde lekker eigenlijk...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.