![]() |
Snel grote bestanden versturen naar andere computer
Ik zou graag grote bestanden (+- 50 GB) snel kunnen versturen van mijn computer op school naar een computer thuis.
Ik weet dat het met teamviewer gaat maar dit duurt nogal heel lang. Kent iemand een programma hiervoor ? |
neem een keer een externe schijf mee naar school? maak een dropbox account aan?
|
Citaat:
Bestaat hier een programma voor ? ZONDER dat ik het met dropbox of een externe schijf moet doen. Gewoon even snel kopieren. Dropbox heb je ook een beperking van zoveel Gig. |
Lokaal ff een ftp server draaien (bv met filezilla server)?
|
Je bent gelimiteerd aan de upload en downloadheid snelheid die je op school en thuis hebt. Er zijn zat mogelijkheden, maar als je het op afstand wilt doen zul je altijd gelimiteerd blijven door de beschikbare snelheden.
|
"grote bestanden (+- 50 GB)" met dropbox? good luck with that!
100 foto's met dropbox is al niet te doen. Teamviewer heeft inderdaad een 'file transfer' optie. Maar die overdracht snelheid is ook gelimiteerd, 1.5Mb/sec, dit is de helft van wat m'n windows file explorer haalt over mijn netwerk. Of dat snelheidslimiet een probleem is weet ik niet. Ik denk niet dat je via je school account zo'n uploadsnelheid tot je beschikking hebt. Het snelste is dus gewoon een USB3 hdd, maar dat is zeker niet het makkelijkste. Welke snelheid haal je met teamviewer? Ga op school eens naar de website http://www.speedtest.net/ en kijk eens wat je maximale upload snelheid is. Als teamviewer ook rond die snelheid zit, zit je gewoon aan je max dus kan het niet sneller. FTP heb ik niet uitgeprobeerd, maar misschien is dat wel sneller. Comprimeer de bestanden eerst. Dat scheelt weer een beetje. |
Wetransfer een optie? Dan download je het iig als zipfile.
|
We transfer heeft een limiet van 2 gb. Dan moet de zipfile gaan splitten.
Was het niet zo dat teamviewer met encryptie werkt, waardoor het trager is? FTP is snel en limietloos (qua groote, tijd, enz), maar met data transfer protocollen je zit nog steeds, wat dark Phoenix al eerder aangaf, met je verbinding. Nee, dan is z'n externe HD (Met of zonder compressie van het bestand) het snelst. |
Sneakernet.
|
Je kunt ook winrar gebruiken om bestanden te compressen, en dan later weer uitpakken op je eigen computer. Dat scheelt ruimte, en winrar is een gratis programma.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eerst zou ik mij af vragen waarom je bestanden van +50 GB wilt verplaatsen.
Hoe krijg je een bestand zo vol? Mijn ervaring met school netwerken is vaak dat je dit soort grote bestanden absoluut niet zomaar hebt, en al helemaal niet op een school netwerk account. Daarbij, je krijgt hier meerdere mogelijkheden, maar je wil het dus gewoon via het web versturen merk ik. beetje rare combinatie om eerlijk te zijn, want als je met een goede reden bestanden van 50 GB wilt verplaatsen, is het meenemen van een EHD helemaal niet zo raar. Dus, eigenlijk krijg ik hier als IT'er een beetje een raar gevoel bij als ik dit zo lees. Ik wil totaal niets suggereren, maar het doet wel mijn gevoel eigenlijk een beetje raar. Dus enigste dat ik zal aanraden is het verplaatsen door middel van een External Hard Drive (EHD). Zo groot zijn deze dingen tegenwoordig niet meer en je stopt ze zo in je tas en neemt ze mee. En opnieuw, als je een goede reden hebt om het te verplaatsen, zal wekelijk niemand raar staan te kijken. |
Als je die 50GB via het web wilt versturen gaat dit sowieso een paar uurtjes duren.
|
Is WeTranswer genoeg?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |