![]() |
Nieuwe tv voor ps3
Hallo forumleden,
ik heb pas een eigen ps3 gekocht en speel momenteel in de woonkamer maar dat wordt redelijk moeilijk, ik kan niet veel spelen doordat mijn ouders tv willen kijken. Daarom zou ik een eigen tv willen komen, maar.... de keuze is zo groot en mijn budget zo klein..... ik vind veel tv's van 32inch maar hd ready (720p) maakt dit veel uit want voor full hd (1080p) moet je al snel 50 euro meer betalen voor een even grote tv.(ps: gta V is niet full hd maar hd ready). Dus mijn vraag:Is full hd en hd ready een groot verschil? Hoe groot moet mijn tv zijn? (speelafstand: 2->3meter) Alvast bedankt!! Pc-Freak |
Full HD is een wereld van verschil met HD-ready als je films/series kijkt die 1080p (HD) zijn. Wanneer je enkel 720p (HD-ready) kijkt of speelt zie je natuurlijk geen verschil.
32" is een beetje de grens waar het je het verschil gaat zien tussen beide. Als je groter gaat, is HD-ready echt een afrader en als je kleiner gaat is de pixeldichtheid bij HD-ready eigenlijk al voldoende wanneer je het scherm gebruikt om tv te kijken of te gamen. Je hebt het over een klein budget maar noemt geen bedrag. Pas wanneer je aangeeft hoe veel je te besteden hebt, kunnen we advies geven. Houd voor de grootte van je scherm rekening met 10" per meter kijkafstand. Dat is zo'n beetje de vuistregel. Met 32" zit je dus redelijk goed. 26" zou volgens de regel ideaal zijn, maar mocht je ooit verderaf gaan zitten, dan voldoet het al niet meer. |
Ja, dat is een groot verschil. Regel full HD. Hoe groot je TV moet zijn moet je verder zelf weten natuurlijk.
|
Mijn budget is max 300euro.
Dus voor een <32inch tv is het verschil tussen hd en full niet zo groot? |
Pc-Freak -> PS3... wat..
Overigens, 32 inch is genoeg. Ik zou op marktplaats wat rondkijken. Full-HD is wel beter, ook meer future proof. |
je moet ook heel erg opletten dat je een tv koopt met een redelijk hoge vernieuwingsfrequentie, anders krijg je input lag (de tijd die tussen een controller input en het beeld op het scherm zit word dan merkbaar)
|
full-hd doen (Y).
|
Hallo!!
Dus alles samengevat moet ik een 32inch, full hd en hoge frequentie tv kopen? Wat is het minimum frequentie dan?? Alvast bedankt allemaal voor de tips!! |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal bedankt voor de reacties!! grts Pc-Freak |
Met 24" vind ik HD-ready al een stuk kutter dan HD, maar da's dan vooral op PC/Youtube.
|
Ik heb zelf op mijn kamer (grote kamer) een 40inch Sony met 800Hz... 40w905 echt een toptoestel, ook met gamen!!! (CoD)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |