Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Moederbord] Socket370 ombouwen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=188798)

nare man 17-08-2002 17:51

[Moederbord] Socket370 ombouwen

Zijn er hier mensen die hun oude Celeron S370-planken hebben omgebouwd? Dit stond jááren geleden al eens op Tom's Hardware, maar ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die het (destijds) daadwerkelijk hebben gedaan (of geprobeerd :D).

Het gaat om het ombouwen van Socket-370 planken met de 440BX en ZX chipset, zodat ze ook FC-PGA Pentium III's slikken. Ik heb zelf een ZX-plankje van Abit liggen, waarvan het BIOS multipliers ondersteund van 4.5 t/m 12.0x en bussnelheden tot 133Mhz (1/4 en 1/2). Aangezien die plank toch ligt weg te rotten leek het me wel gaaf om er 'n beetje aan te solderen (er hoeven maar 4 of 5 punten weggehaald te worden en 2 punten met elkaar verbonden te worden).

Lethalis 19-08-2002 20:47

Ik heb geen Celeron-boards .. kwam nooit op het idee de kreupele variant te kopen :d :p

Maar 't is wel een leuk project an sich, have fun ermee :d

Henri 19-08-2002 21:10

Hmm nee. M'n neef nog wel een FC-PGA plank liggen waar ooit een PIII 600 op heeft gezeten, ook met die 440BX chipset erop. Waardeloos plankje in feite, maar ik ben nog net niet zo makkelijk om ermee te gaan solderen :/

Quintiano 19-08-2002 22:23

Koel experiment!

Ik zou zeggen; ga 't proberen, en laat 't ons (mij i.i.g.) weten.

nare man 19-08-2002 22:28

Yep :) Kheb eindelijk het artikel weer gevonden over 'Der Sockeltrick' :)

Eerst ff wachten tot de nieuwe zooi binnen is, dan ga ik ff aan de slag :) Het schijnt trouwens dat het enige wat je hoeft te doen, twee pinnen dmv draadje met elkaar verbinden en twee pinnen uit de CPU trekken is...het artikel handelt over een S370-Slot 1 converterkaartje, maar ik zie niet in waarom het bij een 'echt' S370 moederbord niet zou willen :)

Met een beetje mazzel draait er zelfs een FC-PGA Pentium III 1400 (512kb L2) op :eek:

Snaak 23-08-2002 12:30

Citaat:

nare man schreef:
Yep :) Kheb eindelijk het artikel weer gevonden over 'Der Sockeltrick' :)

Eerst ff wachten tot de nieuwe zooi binnen is, dan ga ik ff aan de slag :) Het schijnt trouwens dat het enige wat je hoeft te doen, twee pinnen dmv draadje met elkaar verbinden en twee pinnen uit de CPU trekken is...het artikel handelt over een S370-Slot 1 converterkaartje, maar ik zie niet in waarom het bij een 'echt' S370 moederbord niet zou willen :)

Met een beetje mazzel draait er zelfs een FC-PGA Pentium III 1400 (512kb L2) op :eek:

jij gaat 2 pinnen uit je Piii trekken? ziek......

Quintiano 24-08-2002 00:54

Citaat:

Snaak schreef:

Misschien te technisch voor jou :>

nare man 24-08-2002 17:44

Citaat:

Snaak schreef:
Ze hoeven niet per se van de CPU afgehaald te worden...het gaat er gewoon om dat ze geen contact meer maken met de socketpins, dus je kunt in principe ook de socketpins eraf slopen...maar dat is een nog rottiger karweitje

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.