![]() |
Plex + Chromecast
:lief:
|
Mijn Plex wil nog niet zo lekker afgericht worden, veel oudere films uit 2 avi's slikt hij niet lekker waardoor er maar één in de database komt :bob:
|
die heb ik niet, dat scheelt. Niet handiger om andere versies daar van binnen te hengelen? Doe ik ook regelmatig.
|
Veel van die films heb ik al jaren en zijn erg slecht te downloaden (n)
Of zijn van die films die uit 5 delen bestaan omdat ze 7-8 uur duren :ghe: |
hehe, zwaar leven.
Zo eens n 10+gb file proberen, kijken of dat braaf werkt. |
Als ik alle YearBreaks eruit heb is het idd wel nuttig daar eens naar te kijken idd.
En dan eens onderzoeken hoe het komt dat van sommige series 1 ep opeens als losse serie staat :o |
Plex :lief:
|
Ik betaal ervoor. Life time membership.
|
Wel gezeik dat ik het in een VM moet draaien omdat het niet op een router gebruikt kan worden. Dat is vrij AIDSig.
|
Citaat:
Maar goed, eerst maar eens een NAS. |
plex beter dan xbmc?
|
mwah, plex is een offshoot van xbmc hè. Maar Plex werkt net wat beter qua apps, support en gebruikersvriendelijkheid geloof ik. XBMC is uitgebreider qua configuratiemogelijkheden etc.
|
nou, dat werkt prima so far, mkv van 10+ gig met DTS track doet t braaf (Y).
|
Ik vind het echt supermooi, al die regels over hoe je TV series ingericht moeten zijn en ik ben daar vrij slordig mee verder en toch gaat alles vlekkeloos. Dit is hét soort software waar we meer van nodig hebben.
|
Ik vind het zo ideaal (y) draait prima, overal op. Wisselen van het ene apparaat naar het andere, doorgaan waar je was gebleven, overzichtelijk etc. Maar ook het delen van elkaars server, van elders gewoon dingen van je eigen server kijken, zo fijn.
|
Omg Ieke, wij moeten Servers delen :|
|
Ik ben voor :lief: (y)
|
Moet ik eerst mijn server weer in de lucht hebben want ik heb een setup waar in de software geen rekening mee gehouden.
|
Citaat:
|
Zo, ik heb mijn server eindelijk in de lucht :lief:
|
:lief: dat wordt gewaardeerd. Plex (y)
|
Okay, mijn server wil dus NIET in de lucht, poorten staan open, staat gewoon allemaal op connected en de hele meuk maar op plexweb staat 'ie op unavailable. GODVERDOMME
|
Die van mij wel! (Y).
|
Hier kostte het ook belachelijk veel moeite om alles draaiend te krijgen. Poorten in modem en router opengezet, server een static IP gegeven en nog wat aanpassingen in de voorkeursinstellingen deed de truc.
|
Welke aanpassingen?
|
De belangrijkste was handmatig poort specificeren op 32400 (onder MyPlex -> geavanceerd), maar ik gok dat je dat al wel gedaan hebt?
|
|
Volgens canyouseeme.org staat de poort open.
|
Daar lijkt het goed te staan ja.
En op https://plex.tv/servers zie je dus niets? |
|
Ik krijg die multi-cd-films nog niet aan de praat. Verder draait het als een zonnetje (y)
|
Ik heb de beste vrienden op Plex :cool:
|
Hij dut'.
|
*O*
|
Citaat:
Nog 6 films die er niet lekker in staan, alle ISO's omgezet naar MKV en alle multi-cd's omgezet naar 1 file inclusief subs *O* En zeker voor de extended cut van Mallrats was dat fijn aangezien die praktisch nergens meer te vinden is :o |
Met een Celeron in de server loopt het voor geen meter :herp: Mooi excuus om er een i5 in te gooien :o
|
en maar klagen over de energierekening!
|
Mij hoor je niet klagen hoor, Ik weet dat dat ding zo'n €10,- tot €12,- per maand aan elektra kost ;)
|
dat zijn 12 kratten pils per jaar Wolter!
|
4 kratten Rochefort 10 :o
|
2 a 3 kraten Westvleteren 12 :o
|
Carn beterlock deadlock en andere mensne met enig verstand van computers naamzoek!
Wanneer ik niets doe op mijn server werkt Plex prima via de Windows-desktopversie, maar de Android app timet na een half uur uit en naar buiten toe valt de verbinding weg wanneer ik niets doe op de server zelf. OS is Windows 7, processor en geheugen zijn beide ruim voldoende Hibernation en sleep zijn uitgeschakeld via de commandline. Schijven schakelen zichzelf niet uit en ik kan de server gewoon overnemen via TeamViewer. Wanneer ik dat doe springt de server via de WebApp ook gelijk weer online tot het moment dat ik de verbinding verbreek. IP staat ingesteld als static IP aan de serverzijde, poorten zijn op het modem en de router opengezet. Enig idee waar het fout gaat? :o |
bij mn androidapp valt ie ook soms even weg, maar als ik de app dan weer open of desnoods herstart pakt ie de boel weer op. Verder heb ik er nog niet naar gekeken.
|
Dat is hier ook ja. Maar wanneer vriendjes inloggen op mijn server staat hij dus ook steeds offline of gooit hij hen eruit en dat is niet handig :herp:
|
Staat energy savings op je netwerkkaart aan? Moet je in apparaatbeheer checken.
|
"Energy Efficient Ethernet" bedoel je denk ik? Die stond idd op enabled. Heb hem omgezet.
|
Green Ethernet staat ook enabled. Als het niet werkt zet ik die ook nog uit :o
|
Onder andere. Er zit een hele sloot met meuk aan instellingen over het algemeen en die zijn onafhankelijk van je energiebeheer van Windows zelf.
|
Dus de hele meuk wat met energie te maken heeft disabelen eigenlijk dus?
Als dit het is ben je mijn held van de dag trouwens! |
Als je rond half 5 kunt inloggen, dan werkt het waarschijnlijk. Ben nu net uitgelogd en meestal klapt hij er binnen het kwartier uit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |