![]() |
Kiwipoll
poll volgt.
Groene kiwi's trouwens. |
en waar vind jij dat de grens voor allergie ligt?
|
Reactie is allergie toch?
|
Optie 2, maar niet bij alle kiwi's. Als ze goed rijp zijn niet.
|
Tja, kiwi bevat ook eiwitafbrekende enzymen die sowieso kunnen irriteren. Op zich zou je ze daarvoor te snel moeten doorslikken maar het is in theorie mogelijk dat je dat voelt. Net als bij verse ananas.
|
Helaas niet alleen bij kiwi, maar al het rauwe groente en fruit.
|
Citaat:
Wel wat uitzonderingen :o maar wortels, appels, kersen, maar ook noten zijn een drama |
Ik mis een optie. De meeste kiwi's gaan prima, maar sommige prikken en branden dan een hele dag na.
|
Nergens last van, tenzij ik er heel veel achter elkaar eet!
|
Dat gaat prima.
|
Zelfde als bij ananas, prikt en het blijft nog even. Maar bij een hongerwinter heb ik meer profijt van ze wel eten dan van ze niet eten, dus ik ben niet allergisch. Ik vind dat daar de grens van allergie ligt. Als je bij een hongerwinter beter kunt vasten dan pinda's eten, dan ben je allergisch. Als je een beetje traantjes moet wegpinken ben je gewoon een poesie.
|
Soms gaat het prima, andere keren gaat het prikken als een malle maar meestal wel pas een paar minuten na het eten van de kiwi.
|
hoe zijn jouw ervaringen daarmee Sarah?
|
Citaat:
|
Mooie poll :D maar hier gaat het prima
|
Ik heb een vriend bij wie het kietelt omdat die schil en alles opeet :herp:
|
Citaat:
|
En sperma?
|
Citaat:
|
Ik krijg last van mijn darmen van teveel kiwi's :o Zo af en toe één of twee gaat goed maar anders niet. Zelfde voor verse ananas en perzik (uit blik gaat wel en wilde perzik ook).
|
Kiwi's zijn stom
|
Ik vind groene kiwi's niet lekker doordat ze zo prikken in mijn mond. Gele kiwi's doen dat niet, dus die eet ik soms.
Mijn speekselklieren gaan meteen meer speeksel aanmaken op een nare manier. Door aan groene kiwi's te denken. Wtf is deze :D |
Ik vind dat er een hele vieze smaak aan kiwi's zit, dus ik eet ze nooit.
|
Citaat:
|
ik ga ervan aan de schijt :herp:
|
Dus anders, maar dat is geen optie :bob:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
T prikt (mn tong), meestal pas na een paar minuten inderdaad. Soms prikt t niet. Maar ik koop tegenwoordig alleen nog gele kiwi eigenlijk. Die prikt niet.
En ohja, uitlepelen prikt minder dan van de schil afeten. Ananas prikt soms ook, maar dat is meer ene prettige prik, zoals sambal zeg maar prettige branding is. #sm Ananas is wel onwijs lekker en heb gisteren nog en gehaald. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |