Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Laptop voor shool (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1888071)

Mr. Cookie 11-02-2014 18:05

Laptop voor shool

Hoi,

Ik begin eind augustus aan m'n opleiding namelijk zakelijke juridische dienstverlening, hierbij is een laptop verplicht, alleen zijn er echt heel veel laptops en heb dus geen idee welke ik moet kiezen.
Hij moet:
Niet te zwaar zijn
Niet te groot(ik moet hem iedere keer meenemen)
Snel opstarten
Goed genoeg zijn om op te kunnen gamen(zoals team fortress 2, dota2 )

Bedankt(y)(y)

Megatron 12-02-2014 11:31

Zoek relevante benchmarks op van grafische kaarten gebruikt in laptops/notebooks. De website zelf is de moeite meer dan waard; er zijn ook specifiekere benchmarks te vinden wanneer je eenmaal een chipset selecteert, zoals in deze link de GeForce GTX660M (willekeurig gekozen). Vergeet vooral niet op 'compare' te klikken voor een handig overzicht binnen een bepaalde range. DOTA2 staat bijvoorbeeld in die lijst.

Schermdiagonaal en gewicht zou ik pas kiezen wanneer je uit de grafische kaart bent. Daar is de Pricewatch van Tweakers.net erg handig voor.

freyk 12-02-2014 15:12

@Megatron:
bedankt voor je post :)
Maar zou een toekomstige juridische medewerker jouw post begrijpen en de technische kennis hebben om het uit te voeren?

@Mr Cookie:
Team Fortress 2 en dota zijn "oude" spellen.
De nieuwste laptops kunnen deze spellen prima aan.
(anders vergelijk je een aantal laptops met de eisen voor DOTA 2 en TF2, met de specificaties van een aantal laptops.)

Ik heb veel goede ervaringen met systemen en de support van dell.

Megatron 12-02-2014 18:53

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 33480926)
@Megatron:
bedankt voor je post :)
Maar zou een toekomstige juridische medewerker jouw post begrijpen en de technische kennis hebben om het uit te voeren?

Ik veronderstel dat iedereen een lijstje met cijfertjes kan begrijpen. Althans, wel in deze context.

Mr. Cookie 12-02-2014 20:36

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 33480768)
Zoek relevante benchmarks op van grafische kaarten gebruikt in laptops/notebooks. De website zelf is de moeite meer dan waard; er zijn ook specifiekere benchmarks te vinden wanneer je eenmaal een chipset selecteert, zoals in deze link de GeForce GTX660M (willekeurig gekozen). Vergeet vooral niet op 'compare' te klikken voor een handig overzicht binnen een bepaalde range. DOTA2 staat bijvoorbeeld in die lijst.

Schermdiagonaal en gewicht zou ik pas kiezen wanneer je uit de grafische kaart bent. Daar is de Pricewatch van Tweakers.net erg handig voor.

Bedankt voor je bericht!

TCO 12-02-2014 20:58

Ik heb deze en ben er heel tevreden over!

Intel i7 processor, 4096MB RAM, kan vrij veel draaien denk ik.
15,6 inch scherm en weegt 2,7 kg. Ik neem de mijne elke dag mee naar school.
Door 'Instant On' heeft hij zo'n 5 seconden nodig om op te starten.

ThomasJu 12-02-2014 23:46

ASUS Instant on heb ik ook, maar dat werkt bij mij alleen vanuit de slaapstand.
( als je m'n laptop open klapt kan je gelijk je wachtwoord invullen(y)(y))

opstarten duurt wel lang, maar ik sluit m'n laptop gewoon bijna nooit af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.