Citaat:
Reverend schreef:
(Bericht 33489523)
Bij het ontstaan van de aarde waren er ook geen mensen om te registreren of en hoe de aarde geschept zou zijn. Waarom, als ik vragen mag, ben jij bereid om de 7 dagen met een korrel zout te nemen maar geen vraagtekens zet bij het deel dat insinueert dat god de aarde geschept zou hebben?
|
Geschapen. :O
Ik zie persoonlijk de "dagen" zoals ze in de Bijbel staan als perioden van een voor mij onbekende duur, i.p.v. letterlijk als dagen van 24 uur. Deze 24 uur worden ook niet letterlijk in de Bijbel genoemd, er word in Genesis slechts gesproken over "de >bepaald rangtelwoord< dag" (in het Nederlands vertaald, ik weet niet wat er in de grondtekst staat hierover). Het is ook, naar mijn idee, geen heel belangrijk punt. De duur van de schepping bewijst of sluit niet uit dat God schepper is.
Op veel verschillende plaatsen in de Bijbel wordt wel aangehaald dat God de schepper van de aarde is. Ik geloof dan ook in God als schepper van de aarde van van het heelal.
Citaat:
Reverend schreef:
(Bericht 33489523)
Allicht heeft hij alleen de mensen en dieren geschept en heeft hij de aarde, die al bestond, simpelweg gebruikt als z'n template?
|
Om even jouw theorie hierover te volgen, jij stelt hier dat het heelal en de aarde zonder inmengingen van God ontstaan zijn, maar dat er dan ineens wel een God is om bevolking op de aarde te zetten? Die vervolgens ook nog heel stoer in de Bijbel laat neerzetten dat Hij zelf de schepper is? :herp:
|