Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Gespreksstof (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1888465)

Heer Wil 24-02-2014 12:39

Gespreksstof

Beste forumers,

Laatst in een café had ik wat oogcontact met een meisje, ze lachte best wel opvallend naar mij en ik naar haar. Voor de verandering sprak ik haar aan (wat ik regelmatig niet durf, maar ze leek toch echt interesse te hebben), vroeg naar haar naam, waar ze woonde, en wist toen eigenlijk niet meer waar ik het over kon hebben. Toen ik na even aarzelen maar vroeg op welke school ze zat om stiltes te voorkomen, zei ze dat ze even iemand moest spreken en toen liep ze weg.

Mijn vraag aan jullie is waar jullie het over hebben als jullie iemand voor het eerst ontmoeten? Of wat zouden jullie leuk vinden waarover de ander het gesprek kan beginnen?

Woyt_oud 24-02-2014 14:47

Ik weet dat ook niet zo goed. Maar meestal geef ik een complimentje, of ik begin over iets leuks wat ik afgelopen week heb gedaan en dan komt het gesprek vanzelf op gaan.

Elin3 24-02-2014 14:59

Zoals Woyt zegt is iets positiefs vertellen inderdaad een goede stap. Dan kom je enthousiast over en praat je makkelijker door over iets anders.

vivianvaals 24-02-2014 16:30

Ik denk dat je ook een beetje een klik moet hebben. Loopt het gesprek niet, dan mocht het niet zo zijn :P

Arthur@95 24-02-2014 19:00

het weer (een klassieker), hoe je de sfeer vind, kom je hier vaker etc etc etc..
Groetjes Arthur

Reverend 24-02-2014 19:39

De wilde dingen die je met haar gaat doen nadat je haar naar huis hebt gebracht.

Heer Wil 02-03-2014 13:13

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33492498)
De wilde dingen die je met haar gaat doen nadat je haar naar huis hebt gebracht.

naar huis brengen was niet het plan :P

Achteraf denk ik dat mijn gespreksonderwerp niet echt saai was maar dat ze al genoeg aandacht had van andere jongens en gewoon eens wilde testen of ik haar daarna nog een keer zou gaan zoeken. (Zoals enkele anderen ook constant om haar heen bleven staan)

Shahanshah 11-03-2014 21:45

Op de momenten dat je alleen bent krijg je vaak veel ideeën om over te praten, dat moet je dan opschrijven en vervolgens uit je hoofd leren.

love-in-the-air 12-03-2014 21:59

besef dat je echt niks van dat persoon weet, behalve haar naam enzo, dan zijn er toch nog superrrrrveel dingen die je kan vragen? x

Qimm 12-03-2014 23:04

Citaat:

Shahanshah schreef: (Bericht 33505639)
Op de momenten dat je alleen bent krijg je vaak veel ideeën om over te praten, dat moet je dan opschrijven en vervolgens uit je hoofd leren.

Spontaan (y)

Shahanshah 13-03-2014 07:27

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 33506455)
Spontaan (y)

haha, inderdaad, maar ik denk wel dat dat soms een hele goede uitkomst kan zijn. want sommige mensen zijn in die situaties erg zenuwachtig, en dan komt er geen woord uit. dus als je het dan goed hebt voorbereid, en ook om het op een spontane manier te zeggen...

Qimm 13-03-2014 07:36

Van te voren onderwerpen verzinnen, ok. Maar uitschrijven en uit je hoofd leren... Vooral handig als het gesprek anders loopt dan je uitgeschreven hebt. Loop je alsnog vast

Heer Wil 22-03-2014 14:03

Lijkt me idd wel een goed idee om zo wat dingen te bedenken waarover je het kan hebben. Ik ga natuurlijk geen heel gesprek typen en uit mijn hoofd leren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.