Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   email adres @live.nl aanmaken HOE? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1888467)

jimmy98 24-02-2014 13:27

email adres @live.nl aanmaken HOE?

Ik wil een nieuw e-mailadres aanmaken met ...@live.nl. Het probleem is ik weet niet hoe. Is het überhaupt nog wel mogelijk? Bij www.live.nl kun je alleen kiezen uit hotmail of outlook.. Weet iemand hoe je nog een nieuw e-mailadres kan aanmaken met @live.nl? :confused:

~Inmiddels opgelost~

Woyt_oud 24-02-2014 13:32

Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij kan dat niet meer. Maar waarom neem je niet @gmail.com of hotmail of outlook?

jimmy98 24-02-2014 13:37

Omdat het anders een heel lang e-mailadres wordt... °_°

WolterB 24-02-2014 13:57

Niet. Voor een Microsoft-account heb je tegenwoordig alleen de keuze tussen @outlook.com en @hotmail.com en dat ze nog 2 extensies aanbieden vind ik eigenlijk zelfs vrij luxe. Had bij de overgang naar outlook.com had ik verwacht dat ze hotmail wel een keer zouden afstoten, net zoals de bij live gedaan hebben.

Elin3 24-02-2014 13:57

gmail.com is niet zo heel lang ;)

Kan je je naam dan niet wat inkorten, bijvoorbeeld alleen je voorletters i.p.v. je hele voornaam ofzo?

jimmy98 24-02-2014 14:00

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33492240)
gmail.com is niet zo heel lang ;)
Kan je je naam dan niet wat inkorten, bijvoorbeeld alleen je voorletters i.p.v. je hele voornaam ofzo?

Het is voor een groep, en we hebben nogal een lange naam uitgekozen (houden we nog prive:ertur:) en we werken allemaal met live.nl, dat vinden we beter dan gmail.com...

WolterB 24-02-2014 14:02

Citaat:

jimmy98 schreef: (Bericht 33492243)
Het is voor een groep, en we hebben nogal een lange naam uitgekozen (houden we nog prive:ertur:) en we werken allemaal met live.nl, dat vinden we beter dan gmail.com...

Je weet dat live.nl, outlook.com en hotmail.com/.nl allemaal op zijn gegaan in Outlook mag ik hopen?

jimmy98 24-02-2014 14:03

Ja, dat geloof ik nu wel ja... Ik volg dat hele gedoe niet echt maar het zij zo :(

Dark Phoenix 24-02-2014 14:17

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 33492239)
Niet. Voor een Microsoft-account heb je tegenwoordig alleen de keuze tussen @outlook.com en @hotmail.com en dat ze nog 2 extensies aanbieden vind ik eigenlijk zelfs vrij luxe. Had bij de overgang naar outlook.com had ik verwacht dat ze hotmail wel een keer zouden afstoten, net zoals de bij live gedaan hebben.

Wacht, eerst hadden ze hotmail.com, toen kickten ze dat eruit voor live.nl, toen kon je toch weer kiezen voor allebei, toen kwam outlook.com erbij en toen kickten ze live.nl er weer uit?

Wow. :o

TheHunter 24-02-2014 14:33

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 33492250)
Wacht, eerst hadden ze hotmail.com, toen kickten ze dat eruit voor live.nl, toen kon je toch weer kiezen voor allebei, toen kwam outlook.com erbij en toen kickten ze live.nl er weer uit?

Ja inderdaad, Microsoft wist nog niet helemaal wat ze nou wilden.

vivianvaals 24-02-2014 15:27

Dat probleem heeft Microsoft wel vaker...

jimmy98 24-02-2014 15:57

Ik heb inmiddels zelf de oplossing. Misschien is het nog een bug in Microsoft of Windows live, hoe dat dan ook heet. Het is een hele omweg maar laat ik het antwoord hier maar effe zetten voor degenen die ditzelfde probleem hebben:
Je gaat naar live.nl en klikt op 'Registreer je nu'. Je refresht de pagina een paar keer totdat je onder 'Gebruikersnaam' dit ziet staan: 'Of gebruik je favoriete e-mailadres'.
Je vult hier iets in, maakt niet uit wat, al is het maar 'naam@jnbsvtudgnb.nl', dat maakt verder niet veel uit.
Als alles klopt ben je ingelogd en moet er een bevestigingsmail worden verzonden of iets dergelijks, maar je kunt niet in je postvak in komen ._.
Dan klik je op iets met account aliassen en daar kun je wél je e-mailadres wijzigen met o.a. '...@live.nl'
Grote omweg, maar het werkt! :D

-Muis- 26-02-2014 19:23

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 33492250)

Je had eerst ook nog msn.com ;p

Dark Phoenix 26-02-2014 19:36

Citaat:

-Muis- schreef: (Bericht 33494299)
Je had eerst ook nog msn.com ;p

Niet als emailadres. ;)

-Muis- 27-02-2014 08:01

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 33494309)
Niet als emailadres. ;)

Wel als email, je had toen keuze als, homail.com, live.com, live.nl en msn.com.

Ik had in die tijd gekozen voor msn.com
Dan heb ik het wel over 10 jaar geleden :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.