![]() |
Mag school mij toegang tot de lessen ontzeggen?
Ik zit in 6VWO, en ik heb iets geflikt en nu heeft de school mij de toegang tot de lessen ontzegd. Ik moet volgens mijn rooster in het OLC zitten( dus geen vierkant rooster ofzoiets).
Nu is mijn vraag, waartoe heeft mijn school allemaal het recht op dit gebied? mvg joël |
Een school mag je wettelijk voor maximaal 1 week de toegang tot de lessen ontzeggen. Dit moet jou en je ouders schriftelijk worden medegedeeld.
De school stelt verder zelf regels op over bezwaar/beroep tegen dit soort besluiten. Kijk hiervoor in het leerlingenstatuut van je school. |
Ze willen me tot mijn examen de toegang tot de lessen ontzeggen.
|
Dat mag niet. Zo snel mogelijk schriftelijk bezwaar/beroep aantekenen!
|
wat heb je uitgespookt dan
|
Ik heb eerder zelf mijn briefjes geschreven als ik absent was geweest/ had gespijbeld. ik werd hiervoor een dag geschorst, maar nu heb ik het nog een keer gedaan vorige week( ik weet het heel dom maar ik dacht kan het nog 1 keer proberen).
Mogen ze me om deze rede dan ook niet volledig verwijderen van school? |
ze hadden het ontdekt btw
|
Citaat:
|
Ze willen mij en mijn ouders een dezer dagen een contract laten teken voor de verwijdering, maar dit moet ik dus niet doen?
|
Citaat:
|
oh sorry ik bedoelde voor het ontzeggen van de lessen idd.
Citaat:
|
Citaat:
Als ze dan nog moeilijk doen, kun je zeggen dat je het anders zal melden aan de Onderwijsinspectie. |
oke, heel erg bedankt voor je hulp met deze informatie!
grjoel |
En wees verstandig en doe dat niet meer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55. |